مرد طلایی قایقرانی کشور در گفت‌وگو با ‌پانا‌: 

آموزش‌و‌پرورش معدن نخبگان ‌ورزشی ‌است

‌وزارت ورزش و جوانان با آموزش و پرورش باید بیش از گذشته ‌همسو حرکت کنند

تهران (پانا)‌ - قهرمان اسبق ادوار مختلف بازی‌های آسیایی گفت‌ آموزش و پرورش معدن استخراج نخبگان برای آینده ورزش قهرمانی کشور است و وزارت ورزش و جوانان امتیاز استخراج از این معدن طلایی برای آینده‌سازی ورزش قهرمانی کشور را در اختیار دارد. 

کد مطلب: ۱۴۰۹۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌و‌پرورش معدن نخبگان ‌ورزشی ‌است

محسن شادی با ۲ مدال طلا به همراه هشت ورزشکار دیگر به طور مشترک در رده سیزدهم فهرست پرافتخارترین ورزشکاران ایران در ادوار بازی‌های آسیایی قرار دارد. شادی ملی‌پوش روئینگ ایران، در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو و ۲۰۱۴ اینچئون موفق به گرفتن دو مدال طلا شد.

ولی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مدال نرسید و پس از آن هم از ورزش حرفه‌ای کنار رفت. شادی در حال‌ حاضر رئیس هیات قایقرانی آذربایجان غربی است.

شادی در گفت‌وگو با ‌پانا‌ درباره ظرفیت آموزش و پرورش برای ترسیم آینده روشن پیش‌روی ورزش قهرمانی کشور، اظهار کرد: «آموزش و پرورش از ظرفیت‌های بالایی برای تقویت پایه ورزش قهرمانی کشور برخوردار است.»

قهرمان اسبق آسیا در قایقرانی کشور افزود: «آموزش و پرورش محل تحصیل آینده‌سازان کشور ‌است و یک اندوخته ارزشمند برای آینده ورزش قهرمانی کشور محسوب می‌شود.»

شادی تأکید کرد: «آموزش و پرورش معدن استخراج نخبگان برای آینده ورزش قهرمانی کشور است و وزارت ورزش و جوانان امتیاز استخراج از این معدن طلایی برای آینده‌سازی ورزش قهرمانی کشور را در اختیار دارد.»

این قهرمان پر‌افتخار تاریخ ورزش کشور افزود: «بنده هم به عنوان یک استعداد از المپیاد و مسابقات استعدادهای برتر آموزش و پرورش کشف و در مسیر ورزش قهرمانی هدایت شدم.»

نگاه کشف نخبگان ورزشی باید در رشته‌های المپیکی و پر مدال عمیق‌تر باشد

شادی با بیان اینکه نگاه کشف نخبگان ورزشی باید در رشته‌های المپیکی و پر مدال عمیق‌تر باشد، گفت: «کمیته‌های استعدادهای فدراسیون‌ها باید بیش از گذشته فعال باشند.»

رئیس هیات قایقرانی استان آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های زیربنایی در استان در رده‌های سنی پایه، تصریح کرد: «تفاهم‌نامه آموزش و پرورش استان در مدارس برای استعدادیابی در رشته قایقرانی را امضا کردیم تا از دل مدارس این استعدادها شناسایی و به ورزش قهرمانی کشور معرفی شوند.»

شناسایی ۱۵ دانش‌آموز نخبه در رشته قایقرانی

شادی با بیان ‌این‌که ۱۵ دانش‌آموز نخبه در رشته قایقرانی در استان شناسایی و پرورش یافته‌اند، تصریح کرد: «امروز این نوجوانان و جوانان در مسابقات مختلف داخلی مدال‌آور هستند و می‌توانند در آینده برای کشورمان در میادین بین‌المللی افتخارآفرینی کنند.»

قهرمان ‌قایقرانی کشورمان اظهار کرد: «وزارت ورزش و جوانان با آموزش و پرورش بیش از گذشته باید همسو حرکت کنند. کمیته‌های استعدادیابی فدراسیون‌ها باید در مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر حضور جدی داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار