پیشکسوت آزادکار دسته فوق‌سنگین ایران در گفت‌وگو با ‌پانا‌:

‌کشتی‌گیران ایران شانس اول کسب مدال در بازی‌های آسیایی هستند

‌بهترین‌های قاره آسیا در دایره طلایی هانگژو به‌روی تشک می‌روند

تهران (پانا) - دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۰۴ آتن با بیان اینکه بهترین‌های قاره آسیا در دایره طلایی هانگژو به‌روی تشک می‌روند، گفت کشتی‌گیران ایران شانس اول کسب مدال در بازی‌های آسیایی هستند‌.

کد مطلب: ۱۴۰۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
‌کشتی‌گیران ایران شانس اول کسب مدال در بازی‌های آسیایی هستند

علیرضا رضایی، ‌کشتی‌گیر پرافتخار ایران و دارنده 12 مدال رنگارنگ مسابقات بین‌المللی کشتی به‌مناسبت حضور تیم‌های ملی کشتی کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو به پانا گفت: «کشتی ایران به تازگی مسابقات جهانی را پشت سر گذاشته است و سطح مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی هم قطعاً بالاست. بهترین‌های قاره آسیا در این پیکارها به‌روی تشک می‌روند و تمامی آن‌ها اندیشه کسب مدال دارند.»

وی ادامه داد: «کشتی‌گیران ایران شانس اول کسب مدال در بازی‌های آسیایی هستند و می‌توانند مدال‌های خوش‌رنگی را نصیب کاروان ورزشی ایران ‌کنند.»

پیشکسوت کشتی کشورمان با اشاره به اینکه ملی‌پوشان آزاد و فرنگی کشورمان شانس طلایی‌شدن در بازی‌های آسیایی را دارند، اضافه کرد: «‌اصالت و ماهیت کشتی ایران در آسیا و جهان اثبات شده است.»

رضایی افزود: «‌هر چند کسب مدال در مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو سخت است‌ ولی تصاحب مدال‌های رنگارنگ آسیا دور از دسترس ملی‌پوشان کشتی ایران نیست.»

پیشکسوت کشتی کشورمان اظهار کرد: «امیدوارم کشتی‌گیران بتوانند در پیکارهای بازی‌های آسیایی برای کشور و ملت ایران افتخارآفرین باشند و برای کاروان ورزش ایران در چین آرزوی موفقیت و پیروزی ‌دارم.»

قرعه نمایندگان ایران در ‌این بازی‌ها که در اوزان المپیکی برگزار می‌شود به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

*در وزن 60 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند،‌ میثم دلخانی در دور نخست به مصاف سوپارمانتور جیانیندر از هند می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف،‌ در دور بعد با برنده مبارزه میان آدیوس سلطان گالی از قزاقستان و نماینده چین تایپه مبارزه می‌کند.

*در وزن 67 کیلوگرم که 13 نفر شرکت کرده‌اند، دانیال سهرابی در دور اول با یونگ جین رو از کره شمالی کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان هانسو ریو از کره جنوبی و نماینده اندوزی می‌رود.

*در وزن 77 کیلوگرم که 11 نفر شرکت کرده‌اند، امین کاویانی‌نژاد در در اول با کیم هیون وو از کره جنوبی مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان می‌رود.

*در وزن 87 کیلوگرم که 12 نفر حضور دارند، ناصر علیزاده در دور اول به مصاف آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان می‌رود و در صورت پیروزی مقابل این کشتی‌گیر، در دور بعد با عظیم آناممدوف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد.

*در وزن 97 کیلوگرم که با حضور 10 نفر برگزار می‌شود، محمدهادی ساروی در دور اول با رستم آساکولوف از ازبکستان مصاف می‌دهد و در صورت گذر از این حریف،‌ در دور دوم با اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان مبارزه می‌کند.

*در وزن 130 کیلوگرم که 11 کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند، امین میرزازاده در دور اول به مصاف نانتاوات پانفوک از تایلند می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار، در دور دوم با آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد.

کشتی آزاد:

*در وزن 57 کیلوگرم که 15 نفر حضور دارند، ابراهیم خواری در دور نخست با لوبرگویتو آلوین از فیلیپین مصاف می‌دهد و در صورت پیروزی در این مبارزه در دور دوم با برنده دیدار میان امان از هند و سونگ وون کیم از کره جنوبی کشتی خواهد گرفت.

*در وزن 65 کیلوگرم که با حضور 18 نفر برگزار می‌شود، رحمان عموزاد در دور اول به مصاف عباس رحمان اف از ازبکستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با کایکی یاماگوچی از ژاپن کشتی می‌گیرد.

*در وزن 74 کیلوگرم که 19 شرکت‌کننده دارد، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف اوروزو بک توکتومامبتوف از قرقیزستان می‌رود.

*در وزن 86 کیلوگرم که 17 نفر حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با موخامد عبداله یف از قرقیزستان کشتی می‌گیرد.

*در وزن 97 کیلوگرم که 15 نفر شرکت کرده‌اند، مجتبی گلیج در دور اول با ماگومد ابراگیموف از ازبکستان مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران ویتنام و گانخویاگ گانباتار از مغولستان می‌رود.

*در وزن 125 کیلوگرم که 15 نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور اول به مصاف زمان انور از پاکستان می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار،‌ در دور دوم با برنده کشتی میان بوهیردون از چین و ضیاموحامت ساپاروف از ترکمنستان می‌رود.

برنامه این رقابت‌ها به شرح زیر است:

چهارشنبه 12 مهر‌:
ساعت 10 تا 14: مسابقات مرحله مقدماتی اوزان 60، 67، 77 و 87 کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت 17 تا 20: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 60، 67، 77 و 87 کیلوگرم کشتی فرنگی

پنج‌شنبه 13 مهر‌:
ساعت 10 تا 14: مسابقات مرحله مقدماتی اوزان 97 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت 17 تا 20: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 97 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی

جمعه 14 مهر‌:
ساعت 10 تا 14: مسابقات مرحله مقدماتی اوزان 57 و 65 کیلوگرم کشتی آزاد
ساعت 17 تا 20: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 57 و 65 کیلوگرم کشتی آزاد

شنبه 15 مهر‌:
ساعت 10 تا 14: مسابقات مرحله مقدماتی اوزان 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد
ساعت 17 تا 20: مسابقات رده بندی و فینال اوزان 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد

اختلاف ساعت ایران با هانگژو چهار‌و‌نیم ساعت است به طوری که ساعت 10 صبح به وقت هانگژو ساعت 5:30 صبح به وقت ایران است.

این مسابقات در مجموعه ورزشی لین آن اسپورت بر روی 3 تشک ‌برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار