فرمانده نظامی ۲۳ آجا البرز در مراسم آئین لاله‌ها:

جنگ 8 ساله ایران یک دانشگاه بزرگ بود

کرج (پانا) - فرمانده نظامی 23 آجا در البرز گفت خوشبختانه نعمت امنیت به کشور ارزانی شده و جنگ ٨‌ساله ایران یک دانشگاه بود.

کد مطلب: ۱۴۰۸۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جنگ 8 ساله ایران یک دانشگاه بزرگ بود

امیر اکبر نجفی، فرمانده نظامی آجا در استان البرز در آئین میهمانی لاله‌ها که در آستان مقدس امام‌زاده محمد (ع) کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه همه دانشجوی مکتب دفاع مقدس هستیم، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عناصر تجزیه‌طلب و منافقین وارد کارزار شدند، اما مردم و امامین انقلاب (ره) آنها را در قائله‌هایی چون کردستان و خلق عرب ناکام گذاشتند.

وی اضافه کرد: دشمن با عجز و یاس از عناصر خودفروخته، جنگی نابرابر را به ایران تحمیل کرد و هواپیماهای فرانسه، می‌راژ، میگ ٢٩ شوروری سابق و تانک تی ٧٢ را روانه عراق کرد و حتی ایتالیا و اسرائیل هم سامانه پدافندی رژیم بعث عراق را ساپورت می کردند.

اکبر نجفی با اشاره به کمک شیمیایی آلمان به عراق گفت: اعراب دلارهای نفتی خود را روانه جیب صدام کردند، اما با وجود اینکه ما ارتش منسجم نداشتیم و سپاه در سال ۵٨ تاسیس شد توانستیم حسرت فتح یک هفته‌ای تهران را به دل دشمن بگذاریم.

وی اظهار کرد: نیروهای مردمی همراه با تکاوران ۳۳ روز مانع ورود عراق به خرمشهر شدند و نگذاشتند بلوک شرق و غرب به ایران ضربه بزنند، ملت ما از پرپر شدن هر شهید درس بصیرت و تقوا گرفتند.

فرمانده نظامی آجا در البرز عنوان کرد: با وجود اینکه رژیم پهلوی بحرین را از ایران جدا کرد، اما رزمندگان در طول ٨ سال نگذاشتند دشمن یک وجب از خاکمان را از آن خود کند.

اکبر نجفی به شکست حصر آبادان اشاره کرد و ادامه داد: امپریالیسم و دشمن بعثی علیه ایران جنایت کردند، آنها تحریم دارویی و هواپیمائی و هر آنچه در توان داشتند را دریغ نکردند، اما مردم تسلیم نشدند و همراه با نیروهای مسلح از مرزهای کشور دفاع کردند.

فرمانده نظامی آجا ماهواره نور ٣ را مصداق اقتدار ایران دانست و گفت: اقتدار پدافندی کشورمان به دشمن اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین چشم طمعی به خاک ما داشته باشد، امروز به خودکفایی نظامی رسیده ایم و کنار گوش اسرائیل باند پهپادی داریم ولی جرات جسارت ندارد.

دانش آموز خبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار