معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور:

نیشابور در حوزه بهداشت جزو 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد

نیشابور (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در روز جهانی بهداشت محیط اعلام کرد در حوزه بهداشت جزو ۱۰دانشگاه برتر و در برنامه سلامت نوروزی رتبه اول کشور هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور در حوزه بهداشت جزو 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد

هادی حسین زاده در مراسم بزرگداشت روز جهانی بهداشت محیط گفت: معاونت بهداشت دانشگاه با تلاش کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای توانست رتبه اول کشوری را در برنامه سلامت نوروزی به دست آورد و این افتخار بزرگی است که در تاریخ سلامت نیشابور ثبت خواهد شد.

حسین زاده با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی در نیل به اهداف سلامت خاطرنشان کرد: ۳۷ بازرس بهداشت محیط امکان نظارت مستمر همه مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را ندارد و باید همه سازمان های دولتی، خصوصی و مردم نهاد دست ما را در نیل به این هدف بزرگ بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور با اشاره به اینکه بیش از ۹۰درصد کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط خانم هستند، وجود روحیه اقتدار و پشتکار را عامل موفقیت آنان دانست و خاطرنشان کرد: ما در یک سال گذشته ارتقای خوبی در شاخص های بهداشت محیط داشته ایم و قول می دهیم با کمک شما تا پایان سال وضعیت بهتری نیز داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای ارتقای سلامت ایجاد فرهنگ و سواد سلامت لازم است که از کودکی در اخلاق و رفتار بچه ها نهادینه گردد.

معاون بهداشت حدود سه هزار بازدید از مراکز تهیه وتوزیع موادغذایی و اماکن عمومی، صدور ۲۷۰۰ اخطاریه بهداشتی و۹۰۰ مورد معرفی به مراجع قضایی را از فعالیت های همکاران برشمرد و افزود: برخورد قانونی در آخرین مرحله قرار دارد و کارشناسان بهداشت محیط سعی در تغییر رفتار متصدیان با روش آموزش دارند.

حسین زاده 102 مورد پلمب در شش‌ماهه اول سال جاری را یادآور شد و افزود: من اصلا موافق اقدام قهری و پلمب نیستم اما برای حفظ سلامت جامعه در مواردی که آموزش نتیجه بخش نباشد ناچار به اقدام قانونی خواهیم شد.

وی همچنین صدور ۴۵۰ صلاحیت بهداشتی را از موارد فعالیت های اثربخش کارشناسان بهداشت محیط اعلام کرد و افزود: در همین مدت بالغ بر ۱۵ تن موادغذایی غیر بهداشتی کشف و معدوم شده است.

حسین زاده از حمایت های همه مدیران به ویژه تعزیرات و دادگستری تشکر و ابراز امیدواری کرد روزی برسد که همه مردم به سواد سلامت کافی دست یابند و حتی یک مورد معرفی به مراجع قضایی و یا پلمب نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار