رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

جزئیات ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درخصوص جزئیات ساماندهی پل‌های مکانیزه عابرپیاده توضیح داد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده در پایتخت

سید محمد آقامیری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به حذف برخی پل‌های عابر پیاده از شهر تهران گفت: برخی پل‌های عابر پیاده کاربرد نداشته‌اند، مانند پل تقاطع خیابان هلال احمر در شرق تهران که پس از بررسی‌ها مشخص شده کارایی نداشته است و به‌همین دلیل پل جمع‌‌آوری شده است زیرا خیابان آن به‌گونه‌ای نیست که تردد برای عابر پیاده دشوار باشد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری این پل‌ها به جز پیشنهادی است که ما در شورا در جهت ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده مطرح کردیم که به‌جای پله‌های برقی رمپ‌هایی با شیب ملایم یا پله‌هایی 12 سانتی گذاشته شود که این پیشنهادات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اضافه کرد: پل‌های عابر پیاده معمولی نیز بر اساس پیشنهاد شورا ساماندهی خواهند شد و حدود 56 پل قرار است که در فاز نخست ساماندهی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا حصارهای میان خیابان‌ها برداشته نمی‌شود که عابران پیاده به‌راحتی در سطح تردد کنند، گفت: اکنون پل‌هایی جمع‌آوری شده است که خیابان‌های آنها نرده‌ای ندارد مانند همان خیابان هلال احمر. اگر در برخی از این خیابان‌ها نرده‌ای وجود داشته باشد، باید حذف شود.

به گفته آقامیری، زمانی این پل‌های عابر پیاده نقش سازه‌های تبلیغاتی داشتند، یعنی ایجاد می‌شد تا سازه‌های تبلیغاتی را بر روی آن نصب کنند و بحث عابر پیاده در آن مطرح نبود و به‌همین دلیل زمانی که بررسی‌ها برای اصلاح انجام شد متوجه شدند عابر پیاده از این پل‌ها استفاده نمی‌کند و فقط یک زائده بصری است و به همین دلیل هم جمع‌آوری شد که البته این موارد زیاد نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار