مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد:

نقل و انتقال ۹ میلیون تُن کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از نقل‌وانتقال ۹ میلیون تُن کالاهای اساسی از بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی به عنوان 2 بندر اصلی ورودی کالای اساسی به کشور در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نقل و انتقال ۹ میلیون تُن کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی؛ سیدسعید راد افزود: از مجموع 5 هزار و ۷۶۱ تُن کالای اساسی ورودی به کشور در سال گذشته، ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار تُن در قالب ۴۶ کشتی از بندر امام خمینی(ره) و ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار تُن در قالب ۴۰ کشتی از بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

وی با اعلام اینکه بعد از این 2 بندر، بندر چابهار با ورود ۷۱۷ هزار تُن در قالب ۱۵ کشتی قرار دارد، افزود: بنادر شمالی انزلی، امیرآباد، فریدون‌کنار و نوشهر و بندر بوشهر در جنوب، دیگر مبادی ورودی کالاهای اساسی به کشور بودند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود از توجه ویژه و افزایش سهم ریل در جابه‌جایی کالاهای اساسی از جمله گندم خبر داد و اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع 8 میلیون و ۹۹۸ هزار تُن انواع کالاهای اساسی جابه‌جا شده که 8 میلیون و ۱۱۱ هزار تُن آن به گندم اختصاص داشت و در این میان، حمل ریلی نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۹.۵درصد افزایش به یک میلیون و ۳۹ هزار تُن و حمل جاده‌ای با ۵.۵ درصد کاهش به 7 میلیون و ۹۵۹ هزار تُن رسید.

وی در مورد اقدامات انجام‌شده در قالب کشاورزی قراردادی در سال ۱۴۰۱ نیز توضیح داد: سطح زیر کشت قراردادی کشور در سال گذشته، یک میلیون و ۵۵۱ هزار هکتار در قالب قرارداد با ۲۰۷ هزار کشاورز بوده و استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و کردستان موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی هدفگذاری کشت قراردادی شده‌اند. ضمن این که به ترتیب استان‌های خوزستان، فارس و گلستان در مجموع ۴۷ درصد از زمین‌های زیر کشت قراردادی را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار