یادواره ٢٩ شهید روستای سرکلاته شهرستان کردکوی استان گلستان

گلستان (پانا) - به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، بیست و نهمین یادواره شهدای روستا سرکلاته خرابشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
یادواره ٢٩ شهید روستای سرکلاته شهرستان کردکوی استان گلستان

به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، بیست و نهمین یادواره شهدای روستا سرکلاته خرابشهر برگزار شد.

جوانان و نوجوانان شهرستان های این استان با کمک یکدیگر مانند هر سال در هفته دفاع مقدس در تلاشند که با برگزاری یادواره های شهدا و غبارروبی و عطرافشانی قبور مقدسشان و برگزاری مراسم‌های بزرگداشت این شهدا تحت عنوان (آبروی محله) در روستاهای مختلف از جمله روستای سرکلاته خرابشهر، با آنها تجدید پیمان کنند و این اطمینان خاطر را به خانواده های این شهدا بدهند که نام و یاد این آزادگان را در دل‌ها زنده و پاینده نگه می‌دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین داوری رزمنده هشت سال دفاع مقدس درباره خصلت مسلمانان بویژه شهدا در سنگرهای حق علیه باطل بیان کرد: در عملیات کربلای ١٠بودیم، در منطقه بین سردشت و بانه سیلی بی خبر شب سوم به سویمان روانه شد که پل ارتباطی مان را در منطقه گرفت. ما مانده بودیم و پلی خراب شده که میان ما و عراقیان بود. عدّه‌ای در پشت پل و ما آن طرف پل بودیم. ساعت ٢صبح ناگهان از آسمان تگرگ بارید. من تنها بر کنجی تکیه داده نشسته بودم که ناگهان چشمانم جوانی را دید که از ناحیه بالا زانویش قطع شده و بر اثر بارش تگرگ تمام تن و بدنش سوراخ شده و به سختی مجروح شده بود. او را برگوشه ای کشانده و بر درخت بلوطی تکیه دادم و دیدم که زیر لب قبل از اینکه به درجه رفیع شهادت نائل شود، زمزمه هایی می‌کند که لحظه به لحظه کم توان تر می‌شود و صدایش تحلیل می‌رود. کمی که به اونزدیک شدم شنیدم که در آن حال هم در حال راز و نیاز با خداوندگار خویش است. این درست است که شهدا راه نجات را مشخص کرده اند، فقط باید کمی بیشتر به زندگی آنها توجه داشته باشیم .

وی در ادامه در رابطه با به آرامش رسیدن دنیوی افراد افزود: تمام نگاهمان از پس از تشکیل دولت سیزدهم این است که تمام مظلومان بویژه مردم کشور عزیزمان در آرامش زندگی کنند و برای جهانی شدن آرامش در عرصه های مختلف با یک دشمن واحد مقابله کنند، این برای مردم کشور قابل تحسین است و آرامشی این چنین فقط با ایمان خالص قلبی به خداست که این آرمان را محقق می‌کند.

وی دلیل پیروزی بر عراق را ایمان به خدا می دانست و گفت: ما در این ٨ سال دفاع مقدس ترسی نداشتیم و این ایمان به خدا بود که مانع هراس از رژیم بعثی می‌شد. پس اصل باید برای همه ما مؤمنان خدا باشد و این خصلت یک مسلمان است که هیچگاه یاد خدا را از دل نخواهد برد.

داودی از حضور در این برنامه ابراز خرسندی کرد و گفت: خانوده معظم شهدا برای ما مردمان جایگاهی ویژه دارند و بنده به عنوان یک فرزند شهید، حضور در این مراسم‌ها و یادواره ها را وظیفه ای بر دوش خود می‌بینیم و خوشحالم که امشب افتخار این را داشته باشم در روستایی حضور پیدا کنم که ٢٩ شهید آزاده و سرافراز ، این آلاله های سرخ را تحویل جامعه داده است.

گفتنی است ، از جمله ویژه برنامه های این مراسم باشکوه، ٣ اجرای هنرمندانه سرود (خوش به حال شهدا)و (شهید گمنام) به یاد شهدای خوشنام سراسر استان و سرود سوم هم به یاد (آقا علی ابن موسی الرضا) از گروه سرود فرزندان نور، از کانون فرهنگی تبلیغی شهرستان بندرگز و پخش کلیپ با عنوان شهدای این روستا، کلیپ مراسم بزرگداشت شهدا تحت عنوان (آبروی محله) و کلیپ انتظار فرج بوده و در کنار آن ایستگاه سلامت با اجرای طرح (مردم یاری) به مناسبت هفته دفاع مقدس و یادمان شهدا به مردم خدمت رسانی و کابین های اهدا خون برای بانک خون استان برقرار بود. در پایان برنامه هم از رتبه برترهای فرهنگی، هنری و ورزشی روستا در حضور امام جمعه و بخشدار شهرستان تقدیر به عمل آمد.

جنگ هشت ساله ما و مردمان ما را قوی‌تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته از سراسر استان ها، از گوشه گوشه روستاها مانند روستای دیرینه و کهن سرکلاته خرابشهر تمیشه نشان داده نمی‌شد و در بین ملت بروز پیدا نمی‌کرد و این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ مردمان آزاده مجال ظهور پیدا نمی‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار