استاندار فارس در آیین استانی بازگشایی مدارس در شیراز:

جهاد تبیین و آشنایی دانش‌آموزان با مراکز پیشرفته در هویت‌سازی موثر است

شیراز (پانا) - استاندار فارس از آمادگی موسسات پیشرفته پزشکی، کشاورزی مهندسی و صنعت به منظور بازدید دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با پیشرفت‌های ایجاد شده خبر داد و گفت جهاد تبیین و آشنا شدن دانش‌آموزان با پیشرفت‌هایی که در استان فارس اتفاق می‌ا‌فتد در روحیات آن‌ها بسیار اثرگذار است.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین و آشنایی دانش‌آموزان با مراکز پیشرفته در هویت‌سازی موثر است

محمدهادی ایمانیه امروز شنبه مورخ یک مهرماه، در آیین استانی نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ایثار و شهادت که در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه رازی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت سلامت دانش‌آموزان گفت: با تقویت واحدهای بهداشت مدارس و تفاهم نامه‌های خوبی که بین آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم پزشکی منعقد شده است انتظار می‌رود سلامت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به خوبی تامین شود.

ایمانیه اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، به ویژه در نقاط آسیب‌پذیر استان که ممکن است از نظر تغذیه مشکلاتی داشته باشند باید توجه ویژه‌ای به تغدیه دانش‌آموزان شود.

وی بیان کرد: خیرین در راستای کمک به تغذیه دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرده‌اند و من نیز به نمایندگی از دولت اعلام آمادگی می‌کنم تا در زمینه کمک به تغذیه دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید تلاش گسترده‌تری انجام شود.

ایمانیه با تاکید بر اهمیت توجه دانش‌آموزان به ورزش بیان کرد: حتما قسمتی از کمک‌هایی که از دولت گرفتیم را در راستای ورزش مدارس هزینه خواهیم کرد.

استاندار فارس اظهار امیدواری کرد که با کمک خیرین و وزارت آموزش و پرورش بتوانیم به عنوان یک مثلث سه گانه مشکلات ورزش مدارس را برطرف و تحول قابل توجهی در زمینه ورزش ایجاد کنیم.

وی در خصوص نهضت نوسازی مدارس که در استان فارس و تمام کشور در حال پیگیری است، گفت: در راستای نوسازی مدارس فرسوده که ایمنی کامل ندارند از طریق مولدسازی، کمک‌های دولت و خیرین تلاش می‌شود.

ایمانیه با اشاره به اهمیت توجه دانش‌آموزان به روح خود، معنویت و مسائل اعتقادی که اخیراً مورد هجوم دشمن قرار گرفته است، گفت: جوان‌ها و نوجوان‌های ما در یک سال گذشته به شدت مورد حمله دشمن قرار گرفته‌اند و خوشبختانه در آن جنگ احزابی که دشمنان از شهریور سال گذشته ایجاد کردند، شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

وی با بیان اینکه تا آخرالزمان نبرد حق و باطل ادامه پیدا خواهد کرد خطاب به دانش‌آموزان گفت: به عنوان نسلی که آینده کشور به دست شما اداره خواهد شد، در راه قدم‌گذاری در زمینه‌های پرورشی، اعتقادی، توجه به هویت ایرانی_اسلامی و دوست داشتن عاشقانه ایران و اسلام مطالعه کردن را فراموش نکنید و به آن بپردازید.

ایمانیه ادامه داد: اقدام موثر بعدی در مسیر قدم گذاری دانش‌آموزان در زمینه‌های پرورشی و اعتقادی، مدیریت کادر اجرایی مدارس است تا بتوان به بُعد پرورش در کنار آموزش و به بُعد روحی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای کرد.

وی بزرگ‌ترین نعمت الهی را مستعد بودن نوجوانان و جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: زمینه بروز و شکوفاسازی خلاقیت و استعدادها فراهم شود تا این استعدادها شکوفا شوند و ایران از این نعمت خدادادی محروم نشود.

استاندار فارس خطاب به دانش‌آموزان گفت: تعداد قابل توجهی از ١۵ هزار شهید استان فارس در دوران دانش‌آموزی به جبهه شتافتند و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: آسایش و امنیت شما، حاصل تلاش و خون‌های مقدس و ارزشمندی است که ریخته شد تا بتوانید در راستای کسب علم و دانش تلاش کنید و ایران را رو به پیشرفت جلو ببرید.

استاندار فارس رفاه کادر آموزش و پرورش را زمینه ساز انتقال بهتر مفاهیم آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان بیان کرد و گفت: از همه تلاش‌های معلمان که زندگی خود را وقف تربیت جوانان می‌کنند، تشکر می‌کنم و قول می‌دهم که بیشتر از گذشته، در راستای رفاه کادر آموزشی مدارس تلاش شود تا بتوانیم به جلب بیشتر رضایت همکاران بپردازیم.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار