مدیرکل آموزش و پرورش البر:

آموزش و پرورش بر سه رکن اساسی استوار است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه همایش معلم_سلام، اولین همایش معلمان جوان ورودی های ۹۷ و ۹۸ دانشگاه فرهنگیان گفت آموزش و پرورش بر سه رکن استوار است که شما معلمان جوان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهید.

کد مطلب: ۱۴۰۵۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بر سه رکن اساسی استوار است

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این مراسم عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش سه رکن اساسی داریم و رکن اول ما را دانش آموزان به خود اختصاص داده اند و با قاطعیت می توان گفت این مهم‌ترین و با ارزش ترین رکن برای آموزش و پرورش است، زیرا اگر دانش آموزی وجود نداشته باشد، دیگر لازمه ای برای وجود معلمان و سازمانی به بزرگی آموزش و پرورش نیست، پس معلمان گرامی به دانش آموزان نگاه ویژه ای داشته باشید و به این فکر کنید که وقتی خودتان دانش آموز بودید چه خواسته ای از معلم خود و آموزش و پرورش محل زندگی خود داشتید و به دلیل این قرابت سنی بهتر از من خواسته های دانش آموزان را درک می کنید و امیدوارم که به آنها اهمیت دهید.

حجرگشت اظهار کرد: رکن دوم برای ما و آموزش و پرورش، کادر و معلمان حاضر در آن هستند و باید از آنها تقدیر و در هر مکان آنها را تکریم کرد و برای آنها ارزش قائل شد. شما معلمان باید بدانید که وظیفه و شغل شما یکی از مهم‌ترین شغل ها در جامعه است و بدون آن جامعه و کشور فلج خواهد شد، پس عشق به کارتان داشته باشید و از کارتان خسته نشوید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: رکن سوم والدین و اولیا دانش آموزان هستند و می توان گفت که این رکن دارای اهمیت زیادی است، زیرا تمام اصول و مدارس ما بر اساس اعتماد والدین شکل گرفته اند و به همین دلیل است که شما معلمان جوان در هر مقطعی باید به والدین دانش آموزان احترام بگذارید.

وی با تاکید بر ظرفیت اولیا و انجمن اولیا در مدارس هم عنوان کرد: شما جوانان با شور و عشقی که دارید باید والدین را به مدارس بیاورید، پس می توان گفت شما در صورتی معلم خوبی هستید که والدین را با خود در راستای محرومیت زدایی همراه کنید به طوری که خانواده دانش آموز ، مدرسه را برای فرزندانشان خانه ای دوم ببینند و برای شاداب بودن این خانه تلاش کنند و چه زیبا گفت شهید سلیمانی که در طی همین مشکلات است که توفیق ها حاصل می شوند.

حجرگشت خطاب به نومعلمان افزود: ما در البرز و در یک اقلیم خاص زندگی می کنیم و مهاجران زیادی را هر ساله از استان‌ها و شهرهای دیگر دریافت می کنیم و همین باعث شده است که ما در استان البرز از ترک ، لر ، لک و حتی گیلک داشته باشیم و با توجه به لقب زیبای حضرت آقا برای البرز می توان گفت البرز یک ایران کوچک است و شما باید به این نکته توجه داشته باشید.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خطاب به معلمان خاطرنشان کرد: اگر کلاس و مدرسه را فقط یک یا دو زنگ برای تدریس می بینید و با توجه به وسعت کم البرز حاضر به رفت و آمد در یک شهر دیگر نیستید بدانید معلم خوبی هم نخواهید بود، زیرا معلم یک عاشق است و شغل و کارش برایش یک سبک زندگیست و تعلیم و تربیت نتیجه آن است.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم حضور این جوانان با ذهنی خلاق و شور و نشاطی باورنکردنی بتوانند یک تحول را در آموزش و پرورش رقم بزنند و بتوانیم با روش ها و معلمان جدید یک آموزش و پرورش جدید راه اندازی کنیم که دانش آموزان برای رفتن به مدرسه شور و شوق داشته باشند و این قطعا به لطف شما معلمان گرامی امکان پذیر است.

دانش آموزخبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار