مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

تمرکز مسابقات رایانه‌ای یک میلیونی ایران بیشتر روی بازی‌های موبایلی است

شیراز (پانا) - مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با بیان اینکه یکی از اتفاقات نوپدید امروز، حضور جدی صنایع خلاق در حوزه کسب و کار است، گفت تمرکز مسابقات رایانه‌ای یک میلیونی ایران بیشتر روی بازی‌های موبایلی است.

کد مطلب: ۱۴۰۵۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز مسابقات رایانه‌ای یک میلیونی ایران بیشتر روی بازی‌های موبایلی است

حمیدرضا قانعی عنوان کرد: در راستای سیاست گذاری برای بازی‌های رایانه‌ای، نیازمند طراحی رویدادهایی مانند مسابقات یک میلیونی ایران هستیم تا بتوانیم به شناسایی علاقه و ذائقه مخاطبان بپردازیم.

قانعی ادامه داد: تمرکز مسابقات یک میلیونی ایران بیشتر روی بازی‌های موبایلی ایرانی است و متقاضیان آنها بیشتر از متقاضیان بخش حضوری بازی فیفا ۲۰۲۳ است.

وی اظهار امیدواری کرد که با شناسایی جامعه مخاطب و برنامه ریزی بلندمدت برای نقش آفرینی جدی هنرمندان در عرصه صنایع خلاق، بتوان علاوه بر کمک کردن به حوزه اقتصاد هنر، بتوانیم حکمرانی در عرصه فرهنگی و هنری را به نسل جدید منتقل کنیم.

به گفته وی، استان فارس دارای بیش از ١٠ شرکت فعال تولید بازی‌های گیم برد و ۵ شرکت تخصصی تولید بازی‌های رایانه‌ای است.

قانعی اظهار کرد: سهم بازی‌های ایرانی در عرصه بازی سازی سهم کمی است، اما با هدف گذاری‌های انجام شده انتظار می‌رود در ١٠ سال آینده بازی‌های ایرانی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهند و بتوانیم از طریق بازی فرهنگ سازی‌ موثری را انجام دهیم.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار