برگزاری هشتمین جام قهرمانی بازی‌های ویدئویی در استان فارس

شیراز(پانا)- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری هشتمین جام قهرمانی بازی‌های ویدئویی با حضور بیش از یک میلیون شرکت‌کننده در ایران خبر داد و گفت این مسابقات در استان فارس به دو صورت حضوری(بازی fifa2023) و مجازی(بازی‌های ویدئویی ایرانی) تا ساعت 21 امشب در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۴۰۵۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هشتمین جام قهرمانی بازی‌های ویدئویی در استان فارس

سید رسول موسوی نژادیان امروز در آیین گشایش و برگزاری مسابقات یک میلیون نفری بازی‌های رایانه‌ای استان فارس که با حضور شرکت کنندگان و مدیران فرهنگی برگزار شد، گفت: در بخش حضوری مسابقات یک میلیون نفری ایران، استان فارس با ١۴٧ شرکت کننده در بازی fifa 2023، سومین استان از نظر تعداد شرکت کنندگان به شمار می‌رود.

موسوی نژادیان ادامه داد: شرکت کنندگان استان فارس بازی fifa 2023 در مسابقات یک میلیون نفری ایران، بر اساس زمان‌های اعلام شده در بازیگاه امپراتور شیراز حضور پیدا می‌کنند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

به گفته وی برگزاری بازی‌های یک میلیون نفری علاوه بر معرفی بازی‌های مجازی به نوجوانان می‌تواند در سالم سازی بازی‌های رایانه‌ای موثر باشد.

موسوی نژادیان ادامه داد: بخش نظارتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به منظور سالم سازی بازی‌های رایانه‌ای به معرفی بازی‌های مجاز، تشریح آسیب‌های بازی‌های غیرمجاز به نوجوان پرداخته است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برپایی کارگاه‌های تخصصی بازیکنان نوجوان بازی‌های رایانه‌ای و والدین آنها و مدیران بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و گفت: در قسمت خانواده، کارگاه‌هایی به منظور آموزش چگونگی مدیریت نوجوان در استفاده از بازی‌های یارانه‌ای و در قسمت مدیران بازی‌گاه‌ها، کارگاه‌هایی به منظور تشریح قوانین بازی‌های رایانه‌ای و سالم سازی بازی‌گاه‌ها با حضور کارشناسان متخصص برگزار می‌شود.

خشایار ثابت یکی از داوران بازی fifa 2023 در مسابقات یک میلیون نفری ایران در ادامه این مراسم اظهار کرد: با توجه به استقبال استان‌های تهران، اصفهان و زاهدان از سرمایه گذاری در بازی fifa این رشته یکی از پرطرفدارترین بازی‌ها در عرصه سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

ثابت ادامه داد: مسئولین استان فارس نیز می‌توانند با تبلیغات و طرح‌های تکمیلی به جذب سرمایه گذار در عرصه بازی‌های رایانه‌ای مانند fifa بپردازند.

وی بازی‌های رایانه‌ای را یک سرگرمی سالم برشمرد و گفت: بازی‌های رایانه‌‌ای ذهن نوجوانان را باز می‌کند و نمونه آن را می‌توان در طیف گیمر در سطح یک ایران مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: مسابقات یک میلیون نفری ایران نیز مانند تمامی مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دارای داورانی است که در صورت بروز رفتار غیراخلاقی و تحریک حریف به آنها تذکر می‌دهند و هر بازیکنی که ٢ اخطار بگیرد حذف می‌شود و نفر مقابل برنده اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار