عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد؛

تاکید ویژه بر تقویت دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به تاکید برنامه هفتم توسعه بر تقویت دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد در برنامه هفتم توسعه در زمینه آموزش‌وپرورش تاکید ویژه‌ای بر توسعه زیرساخت‌های جذب و آموزش در دانشگاه فرهنگیان انجام شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید ویژه بر تقویت دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه

مهرداد گودرزوند چگینی؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در گفت‌وگو با پانا در رابطه با تمهیدات برنامه هفتم توسعه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود:« در برنامه هفتم توسعه در زمینه آموزش‌وپرورش تاکید ویژه بر توسعه در زیرساخت‌های جذب و آموزش در دانشگاه فرهنگیان است. در کنار این دانشگاه به دانشگاه تربیت فنی نیز پرداخته شده است. همچنین در برنامه هفتم توسعه ورودی و خروجی مورد بررسی قرار گرفته تا وزارت آموزش‌ و پرورش نیروی انسانی خود را از دانشگاهی بپذیرد که در آن دوره‌های پرورشی برگزار شده است.»

سرمایه‌گذاری حداکثری در استفاده از دانشگاه فرهنگیان

گودرزوندچگینی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت‌ها در زمینه مسائل آموزش‌وپرورش گفت:« بیشترین سرمایه‌گذاری در بحث مسائل آموزش‌وپرورش استفاده از دانشگاه فرهنگیان بوده است. در برنامه هفتم توسعه در خصوص معلمانی که تربیت می‌شوند، به ویژه در مسئله تقویت بنیه علمی، پژوهشی و تربیتی این نیروی انسانی در کشور تاکید ویژه شده است. در خصوص توسعه دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی‌های انجام و راهکارها و حمایت‌های خوبی در برنامه هفتم دیده شده است.»

وی در ادامه افزود:« در واقع در برنامه هفتم دولت به دنبال این بود که بتواند سرانه را در بحث اهداف کمی افزایش دهد. افزایش سرانه ورزشی، آموزشی، بازسازی مدارس از جمله برنامه‌هایی است که در برنامه پنج ساله به آن پرداخته شده است. »

اعطای اختیار در بحث جذب دانشجو به دانشگاه فرهنگیان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس از اعطای اختیار به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد :« در بحث جذب نیرو اختیاراتی به دانشگاه فرهنگیان اعطا شده است. در واقع همین که سایر دانشگاه‌ها را در رابطه با جذب دانشجوی فرهنگی محدود کرده‌اند، یکی از اقدامات برنامه هفتم توسعه در خصوص تقویت توان آموزش‌وپرورش در جذب نیروی ماهر است. »

نسبت استاد و استادیار به دانشجو در برنامه هفتم توسعه تعریف شد

گودرزوندچگینی با اشاره به اقدامات ویژه دربحث افزایش کیفیت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان افزود:« بر اساس تغییرات برنامه هفتم توسعه در زمینه آموزش و جذب دانشجویان فرهنگی در این برنامه نسبت دانشجو به استاد را تعریف کرده‌اند. همچنین نسبت استادیار به دانشجو در برنامه هفتم توسعه تعریف شده است. در این برنامه استانداردهای آموزشی پیش‌بینی شده‌ و این مسائل می‌تواند کمک بسیاری در افزایش کیفیت آموزشی در این زمینه داشته‌ باشد.»

توجه ویژه به بودجه آموزش‌وپرورش در برنامه هفتم توسعه

وی در رابطه با اقدامات برنامه هفتم توسعه در زمینه ضعف بودجه در آموزش‌وپرورش، اظهار کرد:« این سرمایه‌گذاری‌ها در برنامه هفتم توسعه به صورت ارقام نیست و به صورت درصدی بیان شده است. نمی‌توانیم این سرمایه‌گذاری‌ها را به صورت ارقام بیان کنیم اما این امر که توجه ویژه‌ای به بودجه آموزش‌وپرورش شده موضوعی است که قطعا به آن پرداخته شده است. در برنامه هفتم از نظر بررسی بودجه برای فضای آموزشی و نیروی انسانی، ورزش مدارس، سرانه آموزشی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار