گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید محمد فردلو

ساوه (پانا) - شهید محمد فردلو یکی از دانش‌آموزانی بود که با سن کم ولی با اراده قوی در جبهه حضور پیدا کرد و به شهادت رسید.

کد مطلب: ۱۴۰۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید محمد فردلو

شهید محمد فردلو، یک بهمن‌ماه ۱۳۴۶ در شهرستان ساوه چشم به جهان گشود و سال چهارم دبیرستان با ثبت‌نام در بسیج به دوره آموزش نظامی اعزام شد و پس از طی کردن آموزش برای دفاع از انقلاب اسلامی راهی مناطق جنگی جنوب شدند.

نزدیک به ۶ ماه به عنوان بسیجی گردان قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(علیه السلام) در جبهه حضور داشت تا این که در ۱۶ خردادماه ۱۳۶۵ در جزیره مجنون با ترکش خمپاره دشمن که بر پیشانی‌اش نشست، به فیض شهادت رسید و پیکر بسیجی شهید دانش‌آموز در امامزاده علی‌اصغر ساوه به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت شهید بزگوار :

بسم الله الرحمن الرحیم.

( وَقَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ )

و در راه خدا با کسانى که با شما مى‌‏جنگند و بجنگید ولى از اندازه در نگذرید زیرا خداوند تجاوزکاران را دوست نمى‌دارد خداوندا تو را ستایش می‌کنم و به یکتایی تو اقرار می‌کنم، شهادت می‌دهم که محمد بن عبداللّه پیامبر خدا و خاتم‌النبیین است.

ای امت شهیدپرور و حزب الله شما و این جنگتان که شرف و ناموستان در گرو این جنگ است پس مبادا چون کوفیان عمل کنید و امام (قدس سره) عزیز بهتر از جانمان را تنها بگذارید و ای خدای عزیز به سویت آمدم، بپذیر مرا و از گناهانم درگذر و تویی بزرگ‌ترین پناه بی‌پناهان، تویی فریادرس همه بیچارگان؛ خدایا آیا می‌توانم در درگاه تو نا امید شوم؛ همه امیدم به فضل و کرم توست ای کسی که درد همه راه شفا داده‌ای.

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر اصلاحچی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار