وزیر دفاع:

جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تغییری در ژئوپلتیک منطقه را نمی‌پذیرد

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی درباره تحولات قفقاز مشخص و روشن است، گفت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تغییری در ژئوپلتیک منطقه را نمی‌پذیرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تغییری در ژئوپلتیک منطقه را نمی‌پذیرد

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تحولات قفقاز، اظهار کرد: هیچ گونه تغییری در ژئوپلتیک منطقه نمی‌پذیریم. جنگی در منطقه صورت نخواهد گرفت و مواضع جمهوری اسلامی مشخص و روشن است.

وی افزود: در جلسه‌ای که در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، موضع ما به صورت واضح اعلام شد. ‌تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم.

وزیر دفاع در خصوص احتمال رونمایی از جنگنده‌های سوخو در رژه ۳۱ شهریور، اظهار کرد: ما دستاوردهای متعددی را در رژه ارائه می‌دهیم. تجهیزاتی که بروزشده یا نو هستند. روند تقویت بنیه دفاعی را در وزارت دفاع دنبال می‌کنیم و محصولات جدیدی را در حوزه پدافند هوایی و بخش‌های دیگر ارائه خواهد شد.

آشتیانی درباره اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در این کمیسیون مباحث مربوط به همکاری‌های متقابل و مواردی که می‌تواند محل مذاکره باشد و تعاملاتی که می‌توانیم با یکدیگر داشته باشیم، مطرح می‌شود. ما با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتباط نزدیکی داریم و هر دو برای ما اهمیت دارند. تعاملات خود را نیز با هر دو کشور ادامه خواهیم داد.

وی درباره تمرکز نیروهای مسلح ایران در مرزهای شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: ما در مناطق مرزی حتماً رزمایش‌هایی در طول سال برگزار می‌کنیم. رزمایش‌ها براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و در همه مناطق مرزی صورت می‌گیرد. این امر روند عادی خودش را پیش می‌برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار