خدمات‌رسانی سازمان نوسازی مدارس به ‌زوار ابا عبدالله الحسین(ع)

تهران (پانا) - سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین، اقدام به ساخت ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰ چشمه حمام در مرز چذابه، تعمیر و تجهیز ۵۰ واحد آموزشی در مهران و بهسازی و تجهیز مدارس میزبان زائرین در قصر شیرین کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
خدمات‌رسانی سازمان نوسازی مدارس به ‌زوار ابا عبدالله الحسین(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ همزمان با اربعین حسینی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تشکیل ستاد اربعین همپای دستگاه‌ها، نهادها، هیئات و تشکل‌های مردمی و مذهبی تلاش کرد خدمات مطلوبی برای زائران برنامه‌ریزی کند.

همایش عظیم اربعین حسینی (ع) که تجلی گاه عشق و ایمان انسان‌های آزاده‌ و یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان مسلمانان، خاصه جهان تشیع است، جلوه‌های بی‌بدیل و ماندگاری از وحدت و همدلی میان مسلمین جهان را به تصویر می‌کشد. حضور میلیونی زائران از کشورهای مختلف در پیاده روی عظیم اربعین به خدمت رسانی بسیار در ابعاد مختلف نیاز دارد و هر ساله با افزایش خیل عظیم دلدادگان مکتب عشق و ایثار، اهمیت این خدمت‌رسانی مطلوب و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات نیز دوچندان می‌شود.

سازمان نوسازی مدارس کشور در همین راستا و با هدف تشویق و ترغیب کارکنان به شرکت در این رویداد بزرگ، اقدامات بسیار مطلوبی به همت همکاران پرتلاش ادارات‌ کل نوسازی مدارس استان‌های مرزی که در مسیر زوار قرار داشته‌اند را در حوزه‌های مختلف زیرساختی، بهداشتی، اسکان، ایاب و ذهاب، پذیرایی و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اجرا کرده است.

ساخت 40 چشمه سرویس بهداشتی و 20 چشمه حمام در مرز چذابه

اداره‌کل نوسازی مدارس استان خوزستان، سرزمین ایثار و شهادت که خاکش به واسطه عطر شهادت و حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تبرک یافته است، از سال گذشته برنامه‌ریزی برای تامین زیر‌ساخت‌های مناسب خدمات‌رسانی به زوار و همکارانی که از اقصی نقاط کشور، قصد زیارت سیدالشهدا (ع) را داشتند، شروع کرد.

در سال گذشته که مسئولیت ساخت امکانات بهداشتی پروژه‌های طریق‌الحسین (ع) به اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان واگذار شد، این اداره‌کل برنامه ساخت 40 چشمه سرویس بهداشتی و 20 چشمه حمام را در مرز چذابه آغاز کرد که تا پیش از ایام اربعین امسال به بهره‌برداری رسید.

اداره‌کل نوسازی مدارس استان خوزستان با همکاری آموزش و پرورش دو زائرسرا در خرمشهر و بستان برای اسکان همکاران زائر تدارک دید و تجهیز کرد، همچنین دو موکب به منظور پذیرایی از زوار در مسیر شلمچه و چذابه دایر شد تا دلدادگان زیارت بهشت روی زمین بر سر سفره کرم اهل بیت (ع) اطعام یابند.

تعمیر و تجهیز 50 واحد آموزشی در ایلام

اداره‌کل نوسازی مدارس استان ایلام نیز که پایتخت خادمین سیدالشهداء علیه‌السلام و مظهر حماسه پرشور و معنوی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برای ره سپردن به سرزمین عشق و عطش است، در طول ایام ماه صفر و اربعین خدمات ارزشمندی را برای زائران فراهم کرده است.

در راستای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین، مهمانسرای اداره‌کل نوسازی مدارس استان در خدمت همکاران زائر قرار گرفت و مدارسی که جهت اسکان به ستاد اربعین استان معرفی شده بودند تعمیر، تجهیز و بهسازی شدند. 20 فضای آموزشی جهت اسکان زائران تجهیز و در 30 واحد آموزشی دیگر که در شهرستان‌های ایلام، ایوان و مهران و مسیر تردد زوار قرار داشتند تعمیرات جزئی و اساسی انجام گرفت.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام، توزیع و نصب سیستم‌های سرمایشی، یخچال و آبسردکن به ارزش 10 میلیارد تومان، نصب فرش و موکت در کلاس‌ها و فضای داخلی مدارس مسیر زوار و بهسازی و رنگ آمیزی فضای آموزشی در نظر گرفته شده برای اسکان مشتاقان زیارت، از جمله اقداماتی است که به همت این اداره‌کل و با همکاری گروه‌های مردمی انجام شد.

ساماندهی‌ دو باب فضای آموزشی در قصرشیرین

با تشکیل ستاد اربعین اداره‌کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، جلسات مختلفی به منظور اجرایی‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) و ارائه تسهیلات و خدمات به زوار و همکاران تشکیل شد.

به همین منظور اداره‌کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، علاوه بر پذیرایی و اسکان زوار همکار در مهمانسرا و سایر مدارس طرح اسکان مستقر در شهر کرمانشاه، دو باب فضای آموزشی را در شهرستان قصر شیرین به منظور میزبانی از همکارانی که از اقصی نقاط کشور به مرز خسروی می‌آیند، ساماندهی و تجهیز کرد.

همچنین با همت اداره‌کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تعداد زیادی از مدارس طرح اسکان زائرین اربعین بهسازی و تجهیز شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار