پاک‌آیین در گفت‌وگو با پانا:

کشورهای اسلامی می‌توانند با قدرت‌های بزرگ مقابله کنند

راهپیمایی اربعین نقش مهمی در نمایش اقتدار اسلام دارد

تهران (پانا) - یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه مراسم‌هایی چون راهپیمایی اربعین قطعا می‌تواند نقش مهمی در نمایش اقتدار اسلام داشته باشد، گفت با چنین آیین‌هایی کشورهای اسلامی به این باور می‌رسند که می‌توانند با قدرت‌های بزرگ که قصد دارند کشورهای اسلامی را قربانی منافع خود کنند، مقابله کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کشورهای اسلامی می‌توانند با قدرت‌های بزرگ مقابله کنند

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین، اظهار کرد‌: «به حمدالله سال به سال راهپیمایی اربعین باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و همچنین سال به سال دوستی مردم ایران و عراق بیش از گذشته مشخص می‌شود و در این مسیر دولت‌های دو کشور سعی و تلاش خود را می‌کنند که این دوستی مستدام بماند و حرکتی به سوی جلو داشته باشد.»

وی افزود: «آنچه در کربلا دیده شد، برخورد احترام‌آمیز مردم عراق نسبت به ایرانیان و قدردانی ایرانیان نسبت به مردم عراق بود. به نظر من دوستی دو دولت در مقطع فعلی نقش مهمی در دوستی دو ملت داشته است. علاوه بر همکاری‌های دو کشور که در حوزه‌های مختلف فعال است، این پشتیبانی مردمی یک پشتوانه سیاسی خوب برای دولت‌های ایران و عراق است.»

این فعال سیاسی بیان کرد: «این قبیل حرکت‌ها قطعا می‌تواند نقش مهمی در نمایش اقتدار اسلام داشته باشد و موجب افزایش قدرت محور مقاومت می‌شود و کشورهای اسلامی را به این باور برساند که می‌توانند با قدرت‌های بزرگ که قصد دارند کشورهای اسلامی را قربانی منافع خود کنند، مقابله کنند. قطعاً آن کشورها با دیدن این مراسم‌ها پی می‌برند که به اهداف خود نخواهند رسید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار