پاک آیین در گفت‌وگو با پانا:

کشورهای مسلمان به صورت متحد علیه دولت سوئد اقدام کنند

شورای حقوق بشر سازمان ملل تحت نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی است

تهران (پانا) - سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان گفت چنانچه کشورهای مسلمان به صورت متحد و یکپارچه علیه دولت سوئد اقدام کنند، هم درس عبرت برای این کشور می‌شود و هم سایر کشورهایی که تحت تاثیر رژیم صهیونیستی، قصد اهانت به مقدسات اسلامی را دارند، اقدام خود را متوقف خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کشورهای مسلمان به صورت متحد علیه دولت سوئد اقدام کنند

محسن پاک آیین در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به صدور مجوز از سوی دولت سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم، اظهار کرد: «دولت سوئد با صدور مجوز مجدد برای فردی که به مقدسات مردم مسلمان جهان اهانت می‌کند، خود را مقابل جهان اسلام قرار داد و منفور ملت‌های مسلمان شد. این هتک حرمت به ضرر دولت سوئد است و منافع این کشور در سراسر جهان در خطر قرار خواهد گرفت و نفرت مسلمانان از دولت سوئد نهادینه شد.»

وی افزود: «جهان اسلام به طور متحد باید علیه دولت سوئد اقداماتی انجام دهد. البته در وهله اول احضار سفیر و اعتراضاتی از مسیر مقامات وزارت امور خارجه کشورهای اسلامی موثر است اما باید اقدامات عملی بیشتری انجام شود؛ کاهش سطح روابط با سوئد، تحریم کالاهای سوئدی، عدم معامله تجاری و اقتصادی با دولت سوئد از سوی کشورهای اسلامی و افشای این اقدام که توسط صهیونیست‌ها و با حمایت آمریکا انجام می‌شود.»

وی اضافه کرد: «برگزاری همایش‌های متعدد در کشورهای اسلامی برای یافتن راه‌های جدید برای مقابله با این اقدام دولت سوئد و همچنین اخراج سفیر سوئد از کشورهای اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد.»

دولت سوئد به لحاظ اقتصادی و اجتماعی دچار مشکلات جدی است

پاک آیین بیان کرد: «دولت سوئد میان کشورهای اروپایی، به لحاظ اقتصادی و اجتماعی دچار مشکلات جدی است. چنانچه جهان اسلام یکپارچه علیه این دولت ضعیف اسکاندیناوی اقدام کند، هم درس عبرت برای این کشور می‌شود و هم سایر کشورهایی که تحت تاثیر رژیم صهیونیستی، قصد اهانت به مقدسات اسلامی را دارند، متوجه خواهند شد و اقدام خود را متوقف خواهند کرد.»

این کارشناس بین‌الملل خاطرنشان کرد: «امیدی به شورای حقوق بشر سازمان ملل نیست چون این شورا تحت نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی است و بعید است اقدامی در راستای حمایت از مقدسات اسلامی انجام دهد. هتک حرمت به مقدسات از نظر این شورا، اقدامی علیه بشریت تلقی نمی‌شود بنابراین امیدی به این شورا نیست. مهم این است که جهان اسلام به صورت یکپارچه و از طریق سازمان همکاری اسلامی اقدامات خود را علیه دولت سوئد انجام دهند که ان‌شالله به نتیجه خواهد رسید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار