نگاهی به قسمت شانزدهم سریال قهوه ترک

اعترافات یک ذهن خطرناک

تهران (پانا) - روز چهارشنبه مورخ پانزدهم شهریور ماه شانزدهمین قسمت از سریال «قهوه ترک» ساخته علیرضا امینی از پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد. به همین بهانه نگاهی انداختیم به تازه ترین قسمت این سریال که به قسمت‌های پایانی خود نزدیک می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اعترافات یک ذهن خطرناک

در تازه‌ترین قسمت سریال «قهوه ترک» چند اتفاق دراماتیک و نقطه عطف در روند فیلمنامه و طراحی هندسه داستان رخ می‌دهد. نخست آنکه شخصیت پرهام با بازی مجتبی پیرزاده دست از پنهان کاری و مخفی شدن از دست شخصیت طنین با بازی سارا رسول زاده بر می‌دارد و در دقایق پایانی این قسمت تصمیم می‌گیرد با شخصیت طنین مواجه شود و لب به اعتراف در مورد گذشته خود و این شخصیت داشته باشد.

دومین نکته اعترافات شخصیت طنین است که برای اولین بار از ماهیت خود پرده بر می‌دارد و به شخصیت پرهام می‌گوید که او ترانه نیست و قصه فراموشی صرفا یک بازی برای یافتن حقیقت بوده است و سوم ماهیت شخصیت دانیال یا شهاب با بازی حامد بهداد است که مشخص می شود تمام ملاقات‌های عاشقانه و آن رفت و آمدها بین ترانه و او صرفا یک نمایش دقیق بوده است.

در این قسمت هم به سبک دو قسمت قبلی نویسنده به قدری بین زمان گذشته و حال رفت و آمد ایجاد می کند که از جایی به بعد مرز بین گذشته و حال قابل تمیز نیست. همچنین در این قسمت فوکوس و بار اصلی دراماتیک قصه بر روی شخصیت پرهام با بازی مجتبی پیرزاده است و حالا این را می توان با اطمینان و قدرت اعلام کرد که استراتژی فیلمنامه نویس برای بسط و گسترش داستان در بین شخصیت های اصلی و فرعی به یک کارکرد درست بدل شده است و راهی هوشمندانه برای فرار از افتادن ریتم و ملال شده است. به سبک و سیاق چند قسمت اخیر اپیزود تازه سریال «قهوه ترک» دارای یک نمودار سینوسی است به طور دقیق تر هر قسمت دارای یک مقدمه، نقطه اوج، نقطه عطف و یک پایان بندی با دوز تعلیق بسیار است.

یکی از نقاط مثبت این سریال و قسمت‌های اخیر این است که ادرنالین جاری در دارم به تدریج اوج می گیرد و هر چه به انتهای داستان و افشاگری نهایی نزدیک می‌شویم این تعلیق شدت می‌گیرد.

سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی، تهیه کنندگی محمد شایسته و نویسندگی محمد رضایی راد است که هر چهارشنبه ساعت 8 صبح از پلتفرم فیلم‌نت عرضه می‌شود. در این سریال بازیگرانی چون حامد بهداد، سارا رسول زاده، بهاره کیان افشار و مجتبی پیرزاده ایفای نقش می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار