حرکت روی موج هیجان

تهران (پانا) - در قسمت پنجم سریال «قهوه‌ترک» به کارگردانی علیرضا امینی، از بازی کنترل شده حامد بهداد و همچنین سکانس‌های نفس‌گیر رو نمایی شد و سریال وارد فاز تازه‌ای از قصه خود شد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حرکت روی موج هیجان

با انتشار پنجمین قسمت از سریال «قهوه ترک» داستان وارد فضای تازه و پر تعلیقی شد، اگر مبنای چهار قسمت ابتدایی را گذشته ترانه، علت خروج او از ایران و شکل گیری روابط بین شخصیت های مرکزی بدانیم، قسمت پنجم را باید شروع موتور اصلی درام و پیش برد قصه تلقی کرد.
حامد بهداد به عنوان مرد ثروتمندی به اسم دانیال آذین معرفی می‌شود که سایه‌به‌سایه با ترانه می‌رود و آنقدر مهربان و صمیمی برخورد می‌کند که ترانه با وجود اینکه از او می‌شنود که پرهام وجود خارجی ندارد و از دستش عصبانی می‌شود، باز هم کنارش می‌ماند. با اینکه در فضای نا امن سریال اینطور به نظر می‌رسد که محبت آذین بی‌دلیل نیست اما بهداد طوری از پس این نقش برمی‌آید که می‌توانیم به ترانه حق بدهیم که با تمام دلایلی که برای عدم اعتماد دارد با او همراه شود.
در این قسمت شخصیت دانیال در قامت یک قهرمان ظاهر می شود و با نجات دادن شخصیت ترانه هم برای بیننده سمپاتی می سازد و هم اعتماد ترانه را به خود جلب می کند.
از نکات جالب توجه قسمت پنجم سریال «قهوه‌ترک» فیلمبرداری درجه یک محمد رسولی است، قاب بندی سکانس های داخل کشتی تفریحی و نور پردازی در شب از شاخصه های کار او در این قسمت است او با تسلطی مثال زدنی ضمن پرهیز از کارت پستالی شدن سکانس ها اما تصاویری بدیع و خلاقه را خلق می کند. جالب است که بدانیم او پیشتر سریال «خون سرد» را فیلمبرداری کرده بود که در برخی از مولفه ها بصری ویژگی های مشترکی با سریال «قهوه‌ترک دارد». همچنین از دیگر شاخصه های قسمت تازه خلق دو سکانس عاطفی بسیار خوب که مخاطب را با خود همراه می کند ، است. نخست، سکانس درددل ترانه و صاحب پانسیون که هر کدام به یک زبان حرف می زنند و دیالوگی برقرار نمی شود اما در ماهیت وجودی دیالوگ ها عنصر مشترک وجود دارد و دوم سکانس ملاقات دانیال و ترانه در کافه است، جایی که ماجرای ازدواج گذشته دانیال باز می شود. بازی حامد بهداد، حرکات چشم و صورتش در این سکانس فوق العاده است و یک بازی دقیق به معنای درست کلمه را ارائه می دهد.
از نکات حائز اهمیت این قسمت خلق سکانس های نفس گیر و جذاب برای مخاطب است، کل سکانس کشتی تفریحی و سکانس بمب گذاری چه در فیلمنامه و چه در اجرا توانسته هیجان قابل قبولی را به مخاطب ارائه دهد و او را برای دیدن ادامه سریال ترغیب کند.
قسمت پنجم سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته، براساس فیلمنامه محمد رضایی‌راد و نغمه ثمینی و بازی سارا رسول‌زاده، حامد بهداد، امیر جعفری، مجتبی پیرزاده، امیر نوروزی، شاهره فروتنیان و … چهارشنبه‌ها در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار