مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

باید در مسأله تربیت و شناخت مخاطب تجدید نظر کنیم

ابرکوه (پانا) _ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه گفت: باید در مسأله تربیت و شناخت مخاطب تجدید نظر کنیم چون شتابی که قرار بود در یک فاصله زمانی طولانی صورت گیرد؛ کرونا و پیامدهای آن 10 سال را به دو سال کاهش داد و ما هم باید سرعتمان را افزایش دهیم.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
باید در مسأله تربیت و شناخت مخاطب تجدید نظر کنیم

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم گفت: آموزش و پرورش استان مرهون عنایت، گذشت، تلاش و ایثارگری ویژه معلمین و اولیاء و به تبع آن دانش آموزان است، این سه ضلع با هم افزایی، همراهی، همکاری، هم جهت و هم مسیر بودن تلاش می کنند تا در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و آموزشی موفق باشیم.

وی افزود: وقتی اضلاع تشکیل دهنده هر مجموعه ای با هم همکاری داشته باشند نتیجه اش می‌شود موفقیت و بهروزی و هنر یک مدیر موفق در این است که با همکاری و همراهی مجموعه این تعامل را ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پروش اظهار داشت: مدیریت، توانایی استفاده یا به کارگیری دیگران است با علم به این که انسان ها متفاوت خلق شده اند و افکار، اندیشه ها، ارزش ها و نگرش های متفاوت دارند، از هرکسی باید در جای خود و متناسب با نیاز سیستم استفاده کرد، در نتیجه هرگونه جاگذاری اشتباه یعنی عدم موفقیت و شکست سیستم.

محمد کاظم رحیمی نژاد گفت: یکی دیگر از نشانه های مدیر موفق، رصد موفقیت ها و شکست ها و ایجاد زمینه برای افزایش موفقیت و مهار زمینه های شکست است چرا که اتفاقات وقتی واقع شد امکان برگشت وجود ندارد.

وی خواستار ارتباط پیوسته رؤسای آموزش و پرورش با مسئولینی که در انجام امور جاری ما را حمایت و هدایت می کنند، شد و تاکید کرد: این که یک مدیر بتواند مساله آموزش و پرورش را در صدر مسائل شهرستان مطرح کند موفقیت بزرگی است.

رحیمی نژاد اذعان کرد: آموزش و پرورش نهادی مجزا از سایر نهادها نیست و هر چه این آمیختگی، ارتباط و پیوستگی از ناحیه مسئولین بیشتر حس شود موفقیت ما بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: لازمه یک تربیت موفق خودانگیختگی است و این خود انگیختگی زمانی اتفاق می افتد که در یک رابطه هم سطح مبتنی بر احترام متقابل و کرامت انسان برنامه ها طراحی، ابلاغ و سیاست ها سازماندهی شود.

رحیمی نژاد اظهار داشت: فرصت و زمانی رسیده است که باید در مساله تربیت و شناخت مخاطب تجدید نظر کنیم چون شتابی که قرار بود در یک فاصله زمانی طولانی صورت گیرد، کرونا و پیامدهای آن 10 سال را به دو سال کاهش داد و ما هم باید سرعتمان را افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان این جلسه از زحمات و تلاش ها و مثبت اندیشی سید محمد رضا نجفی تشکر و قدردانی کرد و ابوالفضل قاسمی را از نیروهای پرتوان، تلاشگر دانست و گفت: امیدواریم شاهد اقدامات و اتفاقات خوبی در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان ابرکوه باشیم.

گفتنی است آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولان، پیشکسوتان فرهنگی و مدیران مدارس این شهرستان برگزار شد و ضمن تقدیر از زحمات سید محمد رضا نجفی، ابوالفضل قاسمی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه معرفی گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار