معاون پرورشی دبیرستان شهدای گمنام ناحیه یک بهارستان:

تقدیری با عظمت‌تر از تقدیم کتاب آسمانی قرآن به دانش‌آموزان نیست

بهارستان یک (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان شهدای گمنام ناحیه یک بهارستان، تقدیم قرآن‌کریم به دانش‌آموزان را تقدیری با عظمت دانست و بیان کرد همواره تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان، این حس زیبای نزدیک شدن به خدا را در مرحله به مرحله زندگیشان تجربه کنند تا آرامش درونی نصیب حالشان شود.

کد مطلب: ۱۳۹۹۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تقدیری با عظمت‌تر از تقدیم کتاب آسمانی قرآن به دانش‌آموزان نیست

ملیحه‌‌ احمدی، معاون پرورشی دبیرستان شهدای گمنام ناحیه یک بهارستان در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد:« قرآن کلام خدا و کتاب آسمانی مسلمانان جهان است. مسلمانان قرآن را کامل‌ترین و آخرین کتاب می‌دانند؛ زیرا حضرت محمد(ص) توسط قرآن‌، دین اسلام را تکمیل کرد. قرآن، در غار حرا واقع در کوه ثور به پیامبر اسلام وحی شد. قرآن، کتابی روشنگر و راهنما برای مسلمانان دنیاست؛ زیرا در این کتاب، تمام اعمالی که یک انسان باید برای دست‌یافتن به رستگاری انجام دهد، گفته شده‌ است. این کتاب مقدّس، آثار تمامی کتب آسمانی است. اگر همه افراد جامعه طبق فرمایشات قرآن عمل کنند، دنیا گلستان می‌شود و دیگر هیچ‌گونه ظلم و ستمی در جهان صورت نخواهد گرفت.»

احمدی در ادامه شرح داد:« فرقان، الکتاب و مٌصحَف از مشهور‌ترین نام‌های قرآن هستند که واژه قرآن، خود به معنای "خواندنی" است؛ همچنین ۱۱۴ سوره و نزدیک به ۶۰۰۰ آیه دارد. بنده همیشه قلب خود را با قرآن آرام می‌کنم که موجب از بین رفتن استرس می‌شود، تلاش می‌کنم تا دانش‌آموزان هم این حس زیبای بنده را که همان نزدیک شدن به خداست را در مرحله به مرحله زندگیشان تجربه کنند تا آرامش درونی نصیب حالشان شود.»

وی با اشاره به اقدامات خود در خصوص ترویج قرآن بین دانش‌آموزان دبیرستان شهدای گمنام ادامه داد: «همیشه جایزه‌ای به دانش‌آموزان برتر مدرسه هدیه می‌کنم و آن "قرآن" است، زیرا تقدیری با عظمت‌تر از تقدیم قرآن به دانش‌آموزان نیست، برای اینکه دانش‌آموزان دبیرستان شهدای گمنام، مجذوب این کتاب بهشتی شوند؛ در اجرای مراسمات مدرسه‌ای، قرائت قرآن را اولویت قرار می‌دهم و در نمازخانه مدرسه با دانش‌آموزان همراه و به قرائت قرآن می‌پردازم.»

احمدی افزود: «زمانی که اطلاعیه مسابقات مختلف قرآنی را دریافت می‌کنم، بی‌درنگ دانش‌آموزان را تشویق به شرکت در این مسابقات می‌کنم و همیشه شاهد ذوق و اشتیاق در چشمان آنان هستم، چند بار در هفته محفل انس با قرآن تشکیل می‌دهم و پس از اتمام نماز، به گرد هم درآمده و شروع به تلاوت می‌کنیم، همچنین گاهی با همکاری دیگر کارکنان، برای دانش‌آموزان در خصوص فواید و اهمّیت قرآن سخنرانی می‌کنیم.»

وی تاکید کرد: «قرآن زندگی کردن صحیح را به مردم می‌آموزد و در آن تمامی نکاتی که یک فرد باید برای بهتر زندگی کردن به کار‌ گیرد، نهفته شده است. به گفته امام صادق(ع) باید چهار چیز را هنگام دعا غنیمت بشماریم که یکی از‌ آن‌ها زمانی است که به قرائت مشغول هستیم، همچنین خانه با تلاوت قرآن نورانی می‌شود پس سعی کنید روزی حداقل نیم صفحه از قرآن را تلاوت کنید، اینان فقط چند موردی از فواید قرائت قرآن کریم است، قرائت آن هزاران فواید دیگری دارد که موجب رستگاری ما می‌شود.»

معاون پرورشی دبیرستان شهدای گمنام تصریح کرد: «امروزه در جامعه شاهد گسترش بیماری‌های روحی و روانی توسط عوامل متفاوتی هستیم، می‌توان با تلاوت قرآن این موضوع را تحقق بخشید. همه انسان‌ها به خصوص نوجوانان و جوانان در معرض وسوسه شیطان هستند بنابراین بهترین کار قرائت است و از دیگر معضلات جامعه می‌توان به افسردگی اشاره کرد که آن را ‌هم می‌توان با خواندن قرآن تا حدّی برطرف کرد.»

احمدی در پایان بیان کرد: «با بهترین عبادت یعنی قرائت کتاب آسمانی، اعمال نیک خود را سنگین کنید. برای ترویج تلاوت قرآن در بین مردم به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان، بهتر است که مادران از قصّه‌های قرآنی بهره گیرند و از کودکی، فرزندانشان را با آموزه‌های قرآنی پرورش دهند، همچنین کادر مدارس اقداماتی هوشمندانه برای ترویج قرآن انجام دهند، مراسمات و سخنرانی‌های مدرسه‌ای بهترین فرصت برای انجام این‌ کار است. امیدوارم بنده هر چند کم ولی بتوانم در راه جلب رضایت و خشنودی خداوند متعال تلاش کنم و دانش‌آموزان را به نحواحسنت به سوی نماز، عترت و قرآن دعوت کنم.»

دانش‌آموز خبرنگار: صبا فخام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار