معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

معلمان با رویکرد شایسته‌گزینی جذب و پذیرش می‌شوند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از جذب و پذیرش معلم با رویکرد شایسته‌گزینی خبر داد و گفت تحقق آموزش با رویکرد تربیتی با جذب بهترین معلمان با توجه به ویژگی‌های مورد تاکید در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ممکن خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان با رویکرد شایسته‌گزینی جذب و پذیرش می‌شوند

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در دوره تربیت مدرس ارزیابان تکمیلی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان معلمان نمونه و الگو اظهار کرد: پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... برای تحقق ایرانی قوی از تحول در آموزش و پرورش ممکن می‌شود.

وی تصریح کرد: نقطه آغاز تحول در مدرسه، معلم است. معلم اگر متحول شود همه امور در آموزش و پرورش دچار تغییرات تحولی خواهد شد.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) گفت: جذب و تربیت معلم، مقدمه تحول در وزارت آموزش و پرورش و به دنبال آن کشور است، چراکه عنصر اصلی تربیت دانش‌آموز، معلم است که در خط مقدم تعلیم و تربیت قرار دارد.

وی با اشاره به نقش مدرسه و معلم گفت: تصویر آینده هر کشور از مدارس آن نمایان می‌شود. اگر اقدامات اصلاحی و تحولی صورت نپذیرد، آینده خوبی نخواهیم داشت. کلاس درس، مهم‌ترین جایگاه برای رشد دانش‌آموز است و نقش معلم در کلاس درس مشخص می‌شود و تحقق آموزش با رویکرد تربیتی با جذب بهترین معلمان با توجه به ویژگی‌های مورد تاکید در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ممکن خواهد شد.

کاظمی با اشاره به تحول در شیوه جذب معلم اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی است. در این راستا با تغییر در شیوه جذب، ابتدا در آزمون کتبی تحول انجام شد و منابع با نگاه به اسناد بالادستی و نیاز امروز کشور و نظام تعلیم و تربیت برای آزمون در نظر گرفته شد. در گام دوم، تحول در ارزیابی تکمیلی صورت گرفت و ارزیابی تکمیلی با رویکرد شایسته‌گزینی با ابزارهای گوناگون برای انتخاب معلم توانمند، بااخلاق و دارای توانایی چندساحتی انجام می‌شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این فرآیند، ارزیابی شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی داوطلبان بر اساس جداول ابزار شایستگی، مطابق الگوی صلاحیت انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت مشارکت استان‌ها و همکاران فرهنگی خاطرنشان کرد: امیداواریم با همکاری و همراهی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق و مشارکت همکاران فرهنگی، یک ارزیابی مطلوب و جذب افراد باصلاحیت برای شغل مقدس معلمی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار