چهارمین تقابل ایران و ژاپن در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا امروز برگزار می شود

تهران (پانا) - بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ امروز در ارومیه پیگیری می‌شود و تیم ایران برای کسب پنجمین قهرمانی در قاره کهن به میدان می‌رود.

کد مطلب: ۱۳۹۸۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین تقابل ایران و ژاپن در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا امروز برگزار می شود

به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، این دوره با حضور ۱۷ تیم برگزار می‌شود و تیم مغولستان از حضور انصراف داد. تیم‌ها در ۶ گروه ۳ و ۲ تیمی رقابت کردند و از هر گروه دو تیم به دور حذفی (۱۲ تیم) راه یافتند. تیم‌های سوم هر گروه نیز برای رده‌های ۱۳ تا ۱۷ رقابت کردند.۳ تیم برتر به رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۲۵ راه خواهند یافت.

نتایج روز ششم و برنامه روز هفتم و پایانی به این شرح است:
برای رده‌های ۱۵ و ۱۶:
بنگلادش ۳ - ۱ هنگ کنگ

برای رده‌های ۱۳ و ۱۴:
قزاقستان ۳ - ۱ افغانستان

برای رده‌های ۱۱ و ۱۲:
هند ۳ - ۰ عراق

برای رده‌های ۷ تا ۱۰:
پاکستان ۳ - ۲ اندونزی
بحرین ۳ - ۲ تایلند

برای رده‌های ۵ و ۶:
کره جنوبی ۳ - ۱ تایوان

نیمه نهایی:
ژاپن ۳ - ۱ قطر
ایران ۳ - ۰ چین (ست‌ها: ۲۵ - ۲۰، ۲۵ - ۲۳ و ۲۵ - ۲۳)
تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک ۳ - ۰ تیم هنگ کنگ و ۳ - ۱ تیم عراق را شکست داد و با ۶ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد. تیم ایران در پلی آف ۳ - ۰ تیم پاکستان را مغلوب کرد و مستقیما راهی نیمه نهایی شد.

شنبه ۴ شهریور:
برای رده‌های ۹ و ۱۰:
اندونزی - تایلند

برای رده‌های ۷ و ۸:
پاکستان - بحرین

رده‌بندی:
چین - قطر

فینال:
ایران (قهرمان دوره قبل) - ژاپن (ساعت ۱۸ - سالن غدیر)
تیم‌های ایران و ژاپن برای چهارمین بار در مرحله نهایی آسیا به مصاف هم می‌روند. در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ تیم ژاپن برنده تقابل دو تیم در دیدار نهایی شده است و در سال ۲۰۲۱ ایران برنده شد.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۱، تیم‌های ایران، ژاپن و چین اول تا سوم شدند.

در تاریخ والیبال قهرمانی آسیا که از سال ۱۹۷۵ راه اندازی شد و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تیم ژاپن با ۹ قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و سومی رکورددار است و تیم‌های کره جنوبی با ۴ قهرمانی و نایب قهرمانی و ۹ سومی در رده دوم و ایران با ۴ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی و یک سومی در رده سوم قرار دارند. تیم چین با ۳ قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۶ مقام سومی در رده چهارم جای گرفته است. تیم استرالیا نیز با یک قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و یک سومی پنجم است.

تیم ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ قهرمان، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ دوم، ۲۰۰۳ سوم، ۱۹۹۵ چهارم، ۱۹۹۳، ۱۹۹۹، ۲۰۰۱، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ پنجم، ۱۹۷۹، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ در رده ششم، ۱۹۹۱ هفتم، ۱۹۸۹ هشتم، ۱۹۸۷ دهم آسیا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار