برپایی موکب سازمان دانش‌آموزی فارس در کربلا

شیراز(پانا)-رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از برپایی دو موکب در کربلا توسط سازمان دانش‌آموزی و ارائه برنامه‌های فرهنگی با عنوان "نذر قدم‌های رقیه (س)" خبرداد و گفت: این موکب‌ها از ۵ شهریور به میزبانی سازمان دانش‌آموزی در عمود هزار و صد و هشتاد و هفت با هدف وحدت دانش‌‌آموزان ایرانی، عراقی، لبنانی، سوری، یمنی به میزبانی سازمان دانش‌آموزی تاسیس می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۸۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برپایی موکب سازمان دانش‌آموزی فارس در کربلا

مرتضی کریمی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی یک نهاد غیر دولتی عمومی است که وظیفه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را بر عهده دارد گفت: بر مبنای تربیت اجتماعی مبتنی بر ساحت‌های ٦ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با چاشنی بیانات رهبر معظم انقلاب، سازمان دانش‌آموزی استان فارس اقدام به برگزاری برنامه‌های خاص در ٢٠ ماه گذشته، کرده است.

کریمی با بیان اینکه میانگین سن مدیران سازمان دانش‌آموزی در استان فارس به ٣٠ سال رسیده است گفت: جوان سازی مدیریتی در سازمان دانش‌آموزی فارس و استفاده از رویکرد دانش‌آموز محوری مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سازمان دانش‌آموزی فارس را در صدر کشور قرار داد.

او با اشاره به اینکه پیشرفت فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فارس با عبور از نگاه سنتی به آموزش و پرورش محقق شد گفت: در آموزش و پرورش اگر نگاه نو تحولی مبتنی بر اندیشه‌های انقلاب اسلامی و تعلیم و تربیت اسلامی برنامه‌ریزی شود، نسل بومیان عصر دیجیتال ما می‌توانند کارهایی اثر گذار در خور ایران اسلامی انجام دهند.

برنامه‌های انجام شده توسط سازمان دانش‌آموزی فارس در ٢٠ ماه گذشته

او بیان کرد: تاسیس باشگاه مهارت دانش‌آموزی، تاسیس مدرسه فضای مجازی، تاسیس مرکز گردشگری و اردویی از جمله برنامه‌های انجام شده توسط سازمان دانش‌آموزی فارس در ٢٠ ماه گذشته به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه باشگاه مهارت دانش‌آموزی، مهارت‌هایی که دانش‌آموزان برای ارتباط با خود، خانواده، جامعه، گروه همسالان و محیط زیست نیاز دارند را در دانش‌آموزان ایجاد و تقویت می‌کند گفت: دوره‌های تخصصی آموزشی، کارگاه‌های تخصصی تربیتی و اردوهای فرهنگی تربیتی با روش تشکیلاتی در باشگاه مهارت دانش‌آموزی دنبال می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برنامه سازمان دانش‌آموزی فارس در باشگاه مهارت، بارور کردن دانش‌آموزان مبتنی بر مهارت‌های اجتماعی است.

او ادامه داد: به عنوان مثال در اردوهای باشگاه مهارت، دانش‌آموز در فضای کمپ قرار می‌گیرند و به صورت گروهی، برنامه‌هایی شامل غذا پختن، میز گرد، برپاکردن چادر و سایر برنامه‌های تشکیلاتی را دنبال می‌کنند.

تاسیس مدرسه فضای مجازی

کریمی بیان کرد: مدرسه فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی فارس برای اولین بار در کشور با رویکرد فرهنگی تربیتی، جهت ارائه آموزش‌های تخصصی فضای رسانه و سواد مجازی شروع به فعالیت کرد. دانش‌آموزان و مربیان در این مدرسه فضای مجازی، دوره‌های فیک نیوز، سواد فضای مجازی و سواد رسانه را در قالب اردویی پشت سر می‌گذارند.

او اضافه کرد: در سال گذشته، سازمان دانش‌آموزی استان فارس میزبان بیش از ٨ هزار مربی و دانش‌آموز در دوره‌های تخصصی سواد رسانه و فضای مجازی بوده است.

کریمی بیان کرد: در دورترین نقاط استان فارس شعار هر مرسه یک خبرنگار تحقق پیدا کرده است و خبرگزاری پانا استان فارس در حال اجرایی سازی شعار هر کلاس درس یک خبرنگار است.

او از تاسیس مرکز گردشگری و اردویی توسط توسط سازمان دانش‌آموزی فارس خبرداد و گفت: با همکاری دانش‌آموزان در مرکز گردشگری و اردویی، سبک خاصی از اردو برنامه ریزی و اجرا شد.

کریمی با بیان اینکه دانش‌آموزان و مربیان استان فارس به تربیت در اردو نیازمند هستند گفت: اردو می‌تواند دانش‌آموزان ما را با واقعیت‌های زندگی روبه رو کند و دانش‌آموزان را در راستای نیل به دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی بارور کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه اردوهای مختلفی به واسطه فعالیت و تحقیق هیئت اندیشه ورز استان فارس در سازمان دانش‌آموزی فارس طراحی و اجرا شد گفت: اردوهای تشکیلاتی، هویتی و زیارتی از جمله این اردوها به شمار می‌رود که توسط دانش‌آموزان طراحی و اجرا شد.

کریمی اظهار کرد: در اردوهای هویتی که مبتنی بر هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی بود دانش‌آموزان در فضاهای خاص آموزش‌های مختلفی می‌دیدند. گلزار شهدا، حافظیه، شاهچراغ، تخت جمشید از جمله مکان‌های اجرای اردوهای هویتی است.

او بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی فارس سیری برای شرکت دانش‌آموزان در اردوهای خاص هویتی در نظر گرفته است و بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده است و با وجود ایرادات و اشکالات، با انتقادات هیئت‌های اندیشه ورز دانش‌آموز، توانسته است قدم‌هایی را در راستای هویت سازی بردارد.

کریمی افزود: برنامه استان فارس در اردوهای زیارتی این بود که هیچ دانش‌آموزی حضور در حرم مطهر امام رضا را از دست ندهد، بنابراین با مشارکت مربیان و همکاران و حمایت‌های حوزه پرورشی، اردوی تخصصی زیارت اولی را به صورت رایگان برنامه ریزی کردیم.

اعزام ٢ هزار دانش‌آموز زیارت اولی

او از اعزام بیش از ٢ هزار دانش‌آموز زیارت اولی از اردیبهشت سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: دور چهارم از اردوهای زیارت اولی به همراه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در طول مسیر و حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور ٢۵٠ نفر از دانش‌آموزان دختر جمعه مورخ 3 شهریور و ٢۵٠ نفر از دانش‌آموزان پسر پس از اربعین حسینی اجرا خواهد شد.

به گفته کریمی اردوی زیارت اولی‌ها در استان فارس تبدیل به یک جریان شده و مناطق مختلف پیرو این اردوها، اقدام به اعزام دانش‌آموزان به اردوهای زیارت اولی می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه برنامه سازمان دانش‌آموزی فارس این است که تا سال ١۴٠٣ دانش‌آموز زیارت اولی در استان فارس وجود نداشته باشد گفت: روند اعزام‌های این اردوها به سرعت انجام می‌شود و بیشترین میزان پذیرش اردوگاه‌های ثامن الحجج و ثامن الائمه از استان فارس است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اظهار کرد: ٧ هیات اندیشه ورز شامل خبرنگاران پانا، دانش‌آموزان پیشتاز و مجلس دانش‌آموزی برای نقد و بررسی برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی فارس برنامه ریزی شده است تا بتوان به ارائه برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی مبتنی بر زبان دانش‌آموزان پرداخت.

او ادامه داد: تربیت دانش‌آموزان در دهه جدید با تربیت در دهه ٧٠ متفاوت است، آموزش پرورش پای کار مدل سازی مبتنی بر نگاه عصر جدید است و سازمان دانش‌آموزی هم به صورت پیشتاز این نگاه را دنبال می‌کند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است.

برگزاری اردوی دانش‌آموزان زیارت اولی شاهچراغ(ع)

او از میزبانی سازمان دانش‌آموزی فارس از دانش‌آموزان زیارت اولی‌های شاهچراغ در شهریور تا پایان آذر خبر داد و گفت: دانش‌آموزان با سبک اردویی خاص در کنار برنامه‌های تفریحی و گردشگری، به زیارت شاهچراغ(ع) و سایر حرم‌های اهل بیت در شیراز می‌پردازند.

کریمی اظهار کرد: با احساس نیاز دانش‌آموزان دختر به برنامه اختصاصی، سازمان دانش‌آموزی فارس اقدام به برگزاری اجتماع بانوی بهشت با رویکرد معرفی الگوی زن در اسلام در صد و چهار نقطه از استان فارس کرد.

به گفته او برگزاری پویش‌ها، مسابقات، ویژه‌ برنامه‌های نمایشگاهی از جمله نمایشگاه قدس که در سراسر استان فارس برگزار می‌شود از جمله فعالیت‌های دیگر سازمان دانش‌آموزی استان فارس به شمار می‌رود و با وجود تعطیلی مدارس، کار سازمان دانش‌آموزی تعطیل نیست.

کریمی بیان کرد: در سازمان دانش‌آموزی فارس پایگاه اوقات فراغت را با اولویت مناطق محروم برگزار کردیم و در راستای نصیب آموزشی برابر و عدالت تربیتی، از ١۵٠ پایگاه اوقات فراغت استان، ١١٨ روستا از پایگاه اوقات فراغت برخوردار شدند.

برگزاری دوره متمرکز آموزش خبرنگاری در فارس

او از برگزاری دوره متمرکز آموزش خبرنگاری در استان فارس و در سال جاری، با حضور ۵ هزار دانش‌آموز خبرداد و گفت: این دوره جریان ساز برنامه‌های خبرگزاری پانا مرکز شد.

کریمی از برگزاری اردوی کشوری دانش‌آموز خبرنگاران پانا در مهرماه خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت خبرگزاری پانا استان فارس، خبرنگاران پانا این استان سهمیه بسیار خوبی در این اردو دارند.

به گفته رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، در دوره توما، هزار مربی استان فارسی، آموزش دیدند و به عنوان مدرس به کار گرفته شدند.

شکسته شدن رکورد آمار جذب در سازمان دانش‌آموزی فارس

کریمی از شکسته شدن رکورد آمار جذب در سازمان دانش‌آموزی فارس خبرداد و گفت: با همت دانش‌آموزان و مربیان، خانواده سازمان دانش‌آموزی فارس در سال جاری ٢٠٠ هزار نفری شد.

او بیان کرد: قبل از سال ١۴٠١ عضویت در سازمان دانش‌آموزی همراه با حق عضویت بود، اما با رویکرد عدالت تربیتی، سازمان دانش‌آموزی فارس اقدام به اختیاری کردن حق عضویت کرد.

او با اشاره به اینکه خبرگزاری پانا امسال سال پر کار و اثر گذاری را داشت گفت: در دورترین نقاط استان فارس خبرگزاری پانا خبرنگار فعال دارد. برنامه‌هایی که توسط خبرگزاری پانا در سال تحصیلی گذشته برگزار شد، جریان ساز کشوری بوده و استقبال خوبی را به همراه داشته است.

او از برگزاری طرح راویان پیشرفت خبر داد و گفت: در اردوی راویان پیشرفت، در هر مدرسه یک صنعت و کارخانه نمایشگاهی از دستاوردهای خود را به مدت سه روز در مدرسه بنا می‌کند و تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه از آن صنعت به بازدید حضوری می‌پردازند.

کریمی از جذب ٨ هزار مربی در استان فارس خبر داد و گفت: بیش از یک چهارم از دانش‌آموزان استان عضو سازمان دانش‌آموزی هستند و تقرییا نیمی از دانش‌آموزان سازمان دانش‌آموزی، علاقه‌مند به خبرگزاری پانا هستند.

به گفته کریمی دانش‌آموزان از طریق ارتباط گرفتن با مجموعه مناطق ۵٩ گانه دفاتر سازمان دانش‌آموزی استان فارس می‌توانند اقدام به فعالیت در برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی کنند.

در پایان این نشست خبری از زحمات خبرنگاران تجلیل شد.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار