سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه:

بودجه صدا و سیما در طول برنامه هفتم افزایش پیدا می‌کند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه این کمیسیون مصوباتی برای اصلاح قانون سربازی داشته است، گفت که کمیسیون تلفیق تصویب کرد که بودجه صدا و سیما در طول برنامه هفتم افزایش پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بودجه صدا و سیما در طول برنامه هفتم افزایش پیدا می‌کند

محسن زنگنه در نشست خبری ضمن تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در طول ۴۱ روز و نزدیک به شش هفته کاری به بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم پرداخته که بخش عمده آن تمام شده است. البته مواردی مربوط به حوزه فرهنگ، آموزش عالی، سیاست خارجی، ساختارهای اداری و حقوق و دستمزد باقی‌مانده است. همچنین برخی بخش‌ها مربوط به شرکت‌های دولت‌های، پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای، رابطه مالی دولت و نفت، بحث ارز و یارانه و حقوق و دستمزد مراعا مانده که هفته آینده بررسی می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات تلفیق درباره بودجه صدا و سیما گفت: تکالیف زیادی در قانون برنامه برای صدا و سیما پیش بینی شده است. در جدول ماده ۷۶ در خصوص سریال‌های ملی در طول پنج سال برنامه مقرر شد که حداقل ۱۱۰۰ قسمت صدا و سیما ساخت سریال داشته باشد که رشد ۶۱ درصدی سالانه نسبت به سال پایه است. ۲۹۲۰ قسمت پویانمایی یا انیمیشن، ساخت ۳۶۵ قسمت مستند الف و ۵۲ قسمت مستند الف ویژه برای صدا و سیما تکلیف شد که این سالانه رشد ۲۶۰ درصدی به شمار می‌آید.

زنگنه ادامه داد: صدا و سیما مکلف است به ساخت ۱۴۶۰ قسمت برنامه شاخص، ۱۶۰۰ قسمت سریال استانی، ۱۱ هزار و ۲۰۰ قسمت پویانمایی استانی، ۳۷۰ قسمت تله فیلم استانی، ۱۴۶۰ قسمت برنامه کودک، نوجوان و جوان و ساخت سالانه یک سریال الف ویژه.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: افزایش ۱۵۰ درصدی برنامه تولیدی با مخاطب کودک و نوجوان و افزایش ۱۵۰ درصدی برنامه با محوریت خانواده در ذیل قانون جوانی جمعیت هم از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق است.

وی ادامه داد: با تصویب کمیسیون تلفیق در سال اول برنامه سهم بودجه صدا و سیما از منابع بودجه عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲، ۷۵ درصد رشد خواهد داشت. اکنون سهم صدا و سیما از بودجه سال جاری نزدیک به ۰.۸ درصد است که این رقم در سال اول برنامه به ۱.۱۵ درصد از منابع بودجه عمومی می‌رسد. این نسبت باید تا انتهای سال برنامه حفظ شود؛ این مصوبه به این دلیل است که پیش از این در سرفصل برنامه‌های فرهنگی ساخت ۲۰ فیلم سینمایی فاخر مصوب شده بود که بر اساس آن صدا و سیما باید قراردادهای چند ساله ببندد و آن را مدیریت کند. البته سهم صدا و سیما از بودجه نسبت به سایر کشورها با سطح استاندارد فرق دارد. صدا و سیما باید عملکرد سالانه خود را به تفکیک به کمیسیون فرهنگی و شورای نظارت اعلام کند.

وی بیان کرد: دولت مکلف شد در زمینه کودک و نوجوان اقدام به ساخت بیش از ۷۰۰۰ ساعت انیمیشن در طول سال‌های برنامه داشته باشد. همچنین ما مصوباتی درباره تقویت کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم داشتیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اضافه کرد: درباره تکالیف وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما در خصوص رسانه‌های فراگیر صورتی و تصویری بعد از صحبت‌ها در کمیته تخصصی و کمیسیون نهایتا مقرر شد که طبق آئین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل شود. پیش از این بخاطر تداخلات بین سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ درباره رسانه‌های فراگیر صوت و تصویر تفاهم‌نامه‌ای بین دو مجموعه امضا شد که در آن وظایف مشخص شد و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسید. کمیسیون در این باره مبنا را همان مصوبه قرار داد که در برنامه هفتم لحاظ شود. البته تبصره‌هایی هم دارد که در جلسات بعدی کمیسیون بررسی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار