در گفت‌وگو با پانا

رتبه 5 کنکور علوم انسانی: دوری از فضای مجازی و انگیزه بالا، مهم‌ترین عوامل موفقیت من در کنکور بود

مشهد (پانا) - دارنده رتبه ۵ کنکور سراسری علوم انسانی گفت مهم‌ترین رکن موفقیت او در کنکور دوری از فضای مجازی و تلاش و انگیزه فراوان بود.

کد مطلب: ۱۳۹۷۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه 5 کنکور علوم انسانی: دوری از فضای مجازی و انگیزه بالا، مهم‌ترین عوامل موفقیت من در کنکور بود

حنانه سادات صالحی بایگی، دانش آموز ناحیه 7 مشهد مقدس است که در دبیرستان فرزانگان دو مشغول به تحصیل بود. او در یک خانواده پنج نفره زندگی می‌کند، پدرش کارمند و مادرش خانه دار است و دو برادر کوچک تر از خود دارد و امسال توانسته در کنکور سراسری ۱۴۰۱، رتبه ۵ رشته علوم انسانی را کسب کند و به عنوان تنها دانش آموز تک رقمی کنکور ۱۴۰۱ در استان خراسان رضوی باشد.

وی در گفت‌وگو با پانا گفت: «روند درس خواندن من به این صورت بود که من از پایه دهم هر سال دروس همان سال را به خوبی یاد می گرفتم و جلوتر از سال تحصیلی سراغ سال بعد نمی‌رفتم و تمرکز من روی یادگیری درس و کتب همان سال بود. وقتی وارد پایه یازدهم شدم به همین صورت این روند ادامه داشت، اما وقتی وارد پایه دوازدهم شدم، در نیمه اول سال درس و کتب آن سال را به صورت کامل یاد گرفتم و در نمیه ی دوم سال یعنی از بهمن ماه تا تیر ماه شروع به مرور سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم،دوازده کردم و آن تایمی که از بهمن ماه شروع به مطالعه برای کنکور کردم تا موقع، کنکور روزانه ۱۴ ساعت مطالعه مفید داشتم.»

وی ادامه داد: «در هیچ کلاس فوق مدرسه ای برای آمادگی بیشتر شرکت نکردم و از اوایل کودکی که وارد مدرسه شدم به درس خواندن و کسب علم علاقمند بودم و این علاقه تا الان همراه من بوده و سبب این شده که جویای کسب علم و دانش باشم.»

صالحی خاطرنشان کرد: «مهم ترین عواملی که باعث شدند من این موفقیت را کسب کنم، فاصله گرفتن از فضای مجازی بود. من تا سن ۱۷ سالگی تلفن همراهی نداشتم و بر این عقیده بودم که وقت زیادی صرف فضای مجازی کردن، باعث می‌شود دغدغه فکری زیادی داشته باشم و یا به عبارتی دیگر نمی‌توانستم تمرکزی برای مطالعه داشته باشم، در این مدت تنها تفریح من این بود که برای خواندن نماز به مسجد می رفتم.»

وی در آخر گفت: «موفقیت خود را مدیون خداوند، خانواده و معلمانی هستم که دانسته هایم را از آنها آموختم. به دانش آموزانی که دوست دارند به موفقیت برسند می‌گویم هیچ موفقیت و پیروزی شانسی به دست نمی آید و باید برای رسیدن به آن کلی تلاش کرد. هیچ تلاشی هم بدون نتیجه نمی ماند.»

دانش‌آموز خبرنگار: صبا بهشتی، ریحانه برمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار