رتبه ۲ کنکور ریاضی در گفت و گو با پانا:

در هیج کلاس کنکوری شرکت نکردم

البرز (پانا) - دانش‌آموز رتبه دو کنکور سراسری ریاضی بیان کرد از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکرده و فقط در مدرسه درس خوانده و از کلاس‌های کنکور، مشاور و برنامه‌ریزی مدرسه استفاده کردم.

کد مطلب: ۱۳۹۶۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
در هیج  کلاس کنکوری شرکت نکردم

مسیحا باقری تنها، متولد سال ۱۳۸۵ در کرج است. وی در مدرسه شهید سلطانی ۳ در کرج تحصیل کرده است. او یکی از دانش آموزان استعدادهای درخشان است که توانست رتبه دوم کنکور ریاضی را به دست آورد.

وی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «مادرم با زحمت‌ها، صبوری‌ها و حمایت‌هایش خیلی در این موفقیت نقش داشت.»

باقری از کرج در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرد و نفر دوم گروه آزمایشی ریاضی شد. وی پیش از این موفقیت بزرگ، در هفتمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان کشور موفق به مدال طلا و تندیس شده بود.

این دانش آموز موفق هدف خود را دانشگاه شریف دانست و افزود: «کامپیوتر شریف را اگر خدا بخواهد می‌خوانم ؛ از ابتدا به مطالب حفظ کردنی علاقه‌ چندانی نداشتم و به حل معادلات ریاضی تمایل بیشتری داشتم.»

وی اضافه کرد: «سال یازدهم المپیاد برنز در رشته ریاضی کشور را کسب کردم و ناگفته نماند که یک سال تحصیلی را به صورت جهشی پشت سر گذاشتم. از مهرماه امسال هفته‌ای ۶۰-۴۰ ساعت درس می‌خواندم و فقط در کلاس‌های کنکور مدرسه حضور داشتم.»

باقری تنها گفت: «در آزمون‌های آزمایشی مدرسه هم رتبه‌های تک رقمی را کسب کردم و علاقه زیادی به رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف دارم.»

وی، مهمترین وظیفه یک مشاور را تنظیم و ارسال یک برنامه مناسب شخصیت و شرایط دانش آموز دانست و اظهار کرد: «برنامه ریزی اصولی دارد که اگر دانش آموزی در مسیر تحصیلی خود با این اصول آشنا نباشد، یا درباره این اصول مطالعه نکند، نمی تواند برای خود برنامه ای موفق و استاندارد که منجر به نتیجه می شود طرح کند. در این شرایط، مشاور کنکور که به این اصول آشناست به دانش آموز کمک می کند تا هم برنامه ای مناسب شرایط خود داشته باشد و هم با این اصول به تدریج آشنا شود.»

باقری تنها در توصیف چالش ها و دغدغه های مسیر کنکور اظهار کرد: «من از آنجایی که رتبه المپیاد داشتم می‌توانستم کنکور را قبول شوم،اما این مسیر را ادامه دادم و تلاشم را متوقف نکردم و خداراشکر به نتیجه دلخواه رسیدم.»

وی خطاب به داوطلبان سال آینده بیان کرد: «هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد ،اگر هم باشد با تلاش می توان آن را ممکن ساخت. اگر هم احساس می‌کنید کاری غیرممکن است این شما هستید که آن را به ممکن تبدیل خواهید کرد.»

باقری تنها در پایان ابراز کرد: از تریبون مردمی، از زحمات کادر زحمتکش مدرسه و معلم‌هایم در مدرسه شهید سلطانی، خانواده‌ام به ویژه مشاورین مدرسه که نتیجه بسیار خوبی را در کنکور کسب کردم بسیار سپاسگزارم.

دانش آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار