مدیر آموزش و پرورش رودهن‌:

آموزش و پرورش خاستگاه تمام ارزش‌های کلی و جزیی جامعه است

رودهن (پانا) - رئیس آموزش و پرورش رودهن در آستانه برگزاری اجلاس سالانه روسا و مدیران آموزش و پرورش، تاکید کرد که آموزش و پرورش خاستگاه تمامی ارزش‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های کلی و جزئی جامعه است و این مساله و بحث باید در بطن جامعه نهادینه شود.

کد مطلب: ۱۳۹۵۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش خاستگاه تمام ارزش‌های کلی و جزیی جامعه است

زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن در راستای برگزاری اجلاس سالانه روسا و مدیران آموزش و پرورش گفت: «این اجلاس در راستای کیفیت‌بخشی هرچه بهتر به نظام تعلیم و تربیت و تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و پررنگ کردن نقش این نهاد و بازدهی کیفی و کمی آن در جامعه، برگزار می‌شود، اینکه منابع انسانی آموزش و پرورش همسو با این اهداف به نحو مطلوب و مثمره‌ثمر حرکت کنند از اهداف این اجلاس است.»

وی افزود: «در واقع آموزش و پرورش خاستگاه تمامی ارزش‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های کلی و جزئی جامعه است و این مساله و بحث باید در بطن جامعه نهادینه شود و با جاری شدن در تمامی شریان‌های جامعه، این نهاد به هویت و جایگاه اصلی و ارزشی خود دست یابد که قطعا با برگزاری این اجلاس‌ها محقق خواهد شد.»

وی ادامه داد: «بی‌شک کلیه مدیران و مسئولان در نهاد آموزش و پرورش و به طور کلی کلیه بانیان تعلیم و تربیت باید به این امر آگاهی یابند که اهداف این نهاد در چارجوب نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف و بر بنیان‌های اصولی تعلیم و تربیت جهانی و اسلامی بنا شده است، بنابراین اشراف به این خط و مش باعث خواهد شد که مدارس و دانش‌آموزان ما در خطی مقدس در عرصه تربیت و آموزش به صورت بهینه و با بازدهی حداکثری گام بردارند، به سر منزل مقصود برسند و در نهایت عزت و سربلندی را برای کشور عزیزمان ایران به ارمغان بیاورند.

مهارت، توانمندی، علاقمندی و تعهد و مسئولیت در جذب نیروی انسانی در نظر گرفته شود

رستمی در ادامه مطرح کرد: «به عنوان جزئی از این نظام و نهاد عظیم آموزش و پرورش امیدوارم مسئولین، روسای کابینه و قانونگذار در جذب منابع انسانی آموزش و پرورش علاوه بر در نظر داشتن کلیه شرایط عمومی و اختصاصی به مهارت‌ها و توانایی‌های خاص افراد، علاقمندی به پذیرفتن مسئولیت آموزشی، یادگیری، تربیتی و پیشبرد آن در مدارس و بین دانش‌آموزان امتنان نظر ویژه داشته باشد، دانش‌آموزان ما، آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی هستند و شایسته است زیر بیرق لطف، فداکاری، دلسوزی، تخصص، مهارت و بالاخص وجدان و تعهدکاری و اخلاقی یک معلم یا همان راهبر آموزشی و تربیتی در مدارس ما حضور یابند و رشد و تعالی‌شان از مامن همین بیرق، به اهتزاز پرچم پرافتخار ایران اسلامی در آینده‌های نزدیک جامعه ختم شود.»

توانمندی‌سازی و دانش‌افزایی معلمان در اولویت قرار گیرد

مدیر آموزش و پرورش رودهن در ادامه توضیحاتش اذعان کرد: «توانمندسازی و دانش افزایی معلمان و دبیران جهت تربیت دانش‌آموزانی مسئول و متعهد لازم است در وزارتخانه در اولویت کار اجرایی قرار بگیرد تا دانش آموزان ما در یک بستر کاملا علمی و تحت آموزش و تربیت قرار بگیرند، از جمله مسائل دیگری که بسیار باید مورد توجه باشد، ارائه و تامین منابع و راهکارهای مادی و معنوی در جهت رفع چالش‌های موجود در استان‌ها و مناطق است که به صورت جدی باید پیگیری و برنامه‌ریزی‌های اجرایی پیرامون آن انجام شود، مواردی از قبیل کمبود نیروهای انسانی، فضاهای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز مهارت‌ورزی و دانش‌افزایی از جمله مواردی هستند که به شدت و به قید فوریت در آموزش و پرورش و روندکاری این نهاد اختلال و مانع ایجاد کرده است و نیازمند اقدامات اساسی و کاربردی جهت رفع شدن هستند‌.»

چشم‌انداز آینده آموزش و پرورش، تربیت نسلی متعهد و جهادگر است

این مقام مسئول با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: «چشم انداز آینده آموزش و پرورش تربیت نسلی جوان، مومن و جهادگر برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و حافظ ارزش های ناب انقلاب اسلامی و میراث‌داری فرهنگ ایثار و شهادت و میثاق‌داران آرمان‌های مقام عظمای ولایت و وفاداری و ولایت‌مداری است که تمامی دست‌اندرکاران، برنامه ریزان، مسئولان و صاحب‌نظران این نهاد مقدس، متعهدانه واین مسئولانه پیگیر تحقق این چشم‌انداز در افقی نوین برای آموزش و پرورش هستندو جز با همت، تعهد و کاردانی میسر این مهم نخواهد شد.»

آموزش و پرورش باید در جامعه قداست اجتماعی خود را بدست بیاورد

رستمی در ادامه تاکید کرد: «جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه، بی‌شک اعتلای فرهنگ عمومی کشور از شهروندپروری تا دیپلماسی فعال در جهان با توجه به ارتقاء نظام آموزشی و پرورشی و پژوهشی کشور است، آموزش و پرورش شایسته دست‌یابی به حرمت و قداست اجتماعی در جامعه است، نگاه و نگرش مثبت و ارزشی جامعه آموزش و پرورش را به اعتلا و پیشرفت و توسعه خواهد رساند و این قطعا چیزی دوراز تصور و باور نیست و نخواهد بود.»

انسجام درون دستگاهی تحقق اهداف آموزش و پرورش را محقق خواهد کرد

مدیر آموزش و پرورش رودهن اظهار کرد : «از جمله مسائل دیگری که بسیار مورد انتظار است و ما از مسئولین و کابینه دولت انتظار داریم که محقق و اجرایی شود انسجام و اتحاد درون دستگاهی به منظور تحقق هرچه بیشتر اهداف آموزش و پرورش است چرا که بسیاری از کمبودها و اختلالات سیستمی بدین وسیله حل و از بین خواهد رفت، آموزش و پرورش نیازمند یکپارچگی در کنار تعهد و مسئولیت پذیری به ارکان‌های تعلیم و تربیت است که امید تحقق آن همیشه زنده و پا برجا در این‌نهاد می‌باشد.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار