علیزاده در گفت‌و‌گو با پانا:

آزادسازی پول‌های بلوکه شده یک پیروزی دیپلماتیک و سیاسی برای ایران است

اقتدار جمهوری اسلامی موجب تحقیر دولت آمریکا‌ شد/ کاهش تورم نشان‌دهنده پیشرفت دولت سیزدهم است

تهران(پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت آزادسازی پول‌های بلوکه شده یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک و سیاسی برای ایران است و اقتدار جمهوری اسلامی موجب تحقیر دولت آمریکا‌ شد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آزادسازی پول‌های بلوکه شده یک پیروزی دیپلماتیک و سیاسی برای ایران است

علی علیزاده در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی، گفت: «این موضوع نه فقط آزاد کردن پول‌ها بلکه یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک و سیاسی و اقتداری برای جمهوری اسلامی است که موجب تحقیر دولت آمریکا‌ شد.»

وی به برجام و عملکرد دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: «به قول رئیس اسبق بانک مرکزی، دستاورد ما از برجام تقریبا هیچ بوده است و وزیر محترم امور خارجه دولت دوازدهم گفته بودند که ما حتی یک دلار هم نمی‌توانیم از پول‌های کشور استفاده کنیم. دولت قبل معتقد بود که امضای وزیر امورخارجه آمریکا تضمین است در صورتی که رئیس جمهور وقت آمریکا جلوی چشم همه ما از برجام خارج شد. در صورتی که امروز شاهد هستیم دولت تروریست و زورگوی آمریکا را ما آنچنان ذلیل می‌کنیم که مجبور به آزادسازی پول‌های ما شود و ضد آن‌چیزی که گفته است را انجام دهد.»

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر آزادسازی پول‌های بلوکه شده در زندگی و معیشت مردم نیز بیان کرد: «ما وارث مجموعه‌ای از مشکلات هستیم، به عبارتی می‌توان گفت دولت دوازدهم چاهی را حفر کرد که دولت فعلی به علت حیایی که دارد این مشکلات را بیان نمی‌کند.»

علیزاده ادامه داد: «همانگونه که وزرای دولت قبل به رئیس جمهور فعلی گفتند و مسئول ارشد اقتصادی وقت اعلام کرده بود تورم ماه بعد ۳ رقمی خواهد شد و همه را بر این مبنی پیش‌بینی کرده بودند، اما اتفاقی که افتاده است این است که نیمی از عمق آن چاه بزرگ توسط دولت فعلی پر شده است. دلیل اینکه تاثیر این اقدامات در زندگی مردم دیده نمی‌شود، همین است که اکنون بانک‌های ورشکسته، صندوق‌های بازنشستگی حیات پیدا می‌کنند و آرام آرام اقتصاد را به وضع عادی باز می‌گردانند.»

وی خاطرنشان کرد: «راهکار مجلس برای زندگی عمومی مردم ارائه کالابرگ الکترونیکی است تا قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، کنترل شود. ان‌شاءالله هم مجلس و هم دولت بتوانند زندگی مردم را آرام کنند تا قیمت گوشت یا مرغ یا ماکارونی یا سایر اقلام تثبیت شود.»

وی اضافه کرد: «تورم ۴۸ درصد وارد کانال ۳۰ درصد شده است اما هنوز ۳۹ درصد تورم وجود دارد و از بین نرفته است. همین کاهش، نشان‌دهنده پیشرفت دولت سیزدهم است که در زندگی مردم کمتر دیده شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار