امام جمعه ملارد در آخرین نماز جمعه ماه محرم:

کسب روزی حلال موجب افزایش معنویت در جامعه می‌شود

ملارد (پانا) - امام‌جمعه شهرستان‌ملارد در خطبه‌های نماز جمعه، کسب روزی حلال و کار کردن در راه خداوند را مهم‌ترین صفاتی دانست که در روح انسان نقش بسته است و باعث عاقبت به خیری آنها و خانواده‌هایشان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۴۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب روزی حلال موجب افزایش معنویت در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد در آخرین نماز جمعه ماه محرم، ضمن اشاره به اهمیت کسب روزی حلال و حفظ انسانیت، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم خوردن مال حرام را در هر زمینه‌ای مثل مسکن و ملک و غذا منع کرده است و آنها را به سمت کسب روزی حلال در راه صحیح و سالم هدایت کرده است چرا که پروردگار بندگانی را که عمر خود را صرف کسب روزی حلال از راه سالم می‌کنند مورد محبت خود قرار می‌دهد.

وی افزود: امروزه باید زندگی و رشادت‌های امامان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و به فرزندان خود بیاموزیم که عمر خود را صرف کسب روزی حرام نکنند، چرا که روزی حلال هم دارای برکت بیشتری است، هم باعث افزایش معنویت در زندگی می‌شود. همچنین کم‌‌فروشی موجب کاهش اعتماد بین افراد جامعه و آلوده شدن زندگی به مال حرام و دزدی می‌شود، عامل اصلی اتفاقات ناگوار در دین اسلام دوری افراد از آرمان‌های انقلابی و اسلامی خودشان و جامعه‌شان است.

خوبانی بیان کرد: تجاری کردن مسکن و خرید بی‌رویه نان باعث نابودی جامعه می‌شود و بهتر است نظارت جدی روی نانوایی‌ها داشته باشند که با کم‌فروشی مواجه نشوند، باید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی روش‌های مهم اسلام را در راه امر مهم تربیت و کسب رزق و روزی حلال آموزش داده شود، بهتر است کتاب‌های دینی مثل صحیفه سجادیه را بیشتر در جامعه رواج دهیم چرا که این کتاب درس انسانیت را به مسلمانان آموزش می‌دهد.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار