در گفت و گو با پانا مطرح شد:

نبود سالن‌های تخصصی برای آموزش، از معضلات هندبال در کشور است

تبریز (پانا) - سرپرست تیم هندبال دانش‌آموزان دختر قزوین، نبود سالن‌های تخصصی برای آموزش دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته هندبال را از جمله معضلات این رشته عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نبود سالن‌های تخصصی برای آموزش، از معضلات هندبال در کشور است

شیما فیرزوفر در گفت و گو با پانا درباره شرایط مسابقه و میزبانی شهر تبریز گفت: میزبانی این دوره از مسابقات توسط شهر تبریز انجام شد و از امکانات خوبی برخوردار بود.

وی در ادامه در رابطه با کم و کیف این دوره از مسابقات، تصریح کرد: بعد از چند سال کرونایی که بچه ها از مدارس و مسابقات ورزشی فاصله گرفته بودند، برگزاری این دوره از مسابقات بسیار تصمیم هوشمندانه ای بود که هم وزارت آموزش و پرورش و هم شهرهای میزبان تلاش کردند که این مسابقات را مثل شرایط قبل از دوران کرونا برگزار کنند.

وی در ادامه افزود: شرایط مسابقات هم از سطح خوبی برخوردار بود و در بازه زمانی که سالن ها بازگشایی شده بود مربیان و دانش آموزان نیز فعالیت چشمگیری داشتند.

وی در ادامه ضمن اشاره به محاسن کار با دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ورزش به جز سلامتی و نشاط، برای کسانی که در بخش آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، اعم از دبیران و آموزگاران چیزی جز علاقه و عشق نیست و موفقیتی که دانش آموزان کسب می‌کنند باعث خوشحالی و آرامش در مربیان و آموزگاران می‌شود.

فیروز فر در ادامه گفت: دانش آموزان و کسانی که پا در مسیر ورزش می‌گذارند اول باید سلامتی حاصل از ورزش را برای خود معیار قرار دهند و بعد از آن به رشته ای که در آن مهارت و علاقه دارند بپردازند و اگر نتوانستند موفقیت های مورد نظر را بدست بیاورند، ناامید نشوند و با قدرت ادامه دهند.

وی در آخر از کمبودهای رشته هندبال نبود سالن های تخصصی در کشور را عنوان کرد و گفت: رشته هندبال یک ورزش سالنی محسوب می‌شود و اگر عدالت در سالن های تخصصی هندبال مثل سالن های دیگر شهرها در کل کشور رعایت شود و این سالن ها تاسیس شود، رشته هندبال هم مثل فوتبال و...رشته مهیجی است و دسترسی دانش آموزان به این امکانات و ورزش می‌تواند اولین مسیر پیشرفت دانش آموزان در این رشته باشد.

تجربیات زیادی در این دوره از مسابقات کسب کردیم

نسیم همتی دانش آموز هندبالیست تیم قزوین در ادامه ضمن اشاره به سطح برگزاری مسابقات گفت: مسابقات از سطح خوبی برخوردار بود و تجربیات زیادی در این دوره از مسابقات توانستیم کسب کنیم که آشنایی با اعضای تیم هایی از استان های دیگر سبب آشنایی با تجربه ها و نحوه بازی آنها شد.

وی در ادامه نبود سالن های تخصصی را از محدودیت های رشته هندبال عنوان کرد و افزود: نبود سالن های تخصصی برای آموزش و دور بودن مسیر دسترسی برای این سالن ها از موانع و مشکلات دختران هندبالیست است که اگر سالن های تخصصی و مجهز در مدارس تاسیس شوند دانش‌آموزان راحت‌تر می‌توانند تمرینات خود را در مدارس انجام دهند.

وی در آخر آرزوی خود را حضور در تیم ملی عنوان کرد و گفت: امیدوارم که با لطف خداوند و تلاش هایی که انجام می‌دهم در آینده ای نزدیک در تیم ملی حضور یابم و بتوانم برای کشور و مردم سرزمینم افتخار کسب کنم.

دانش آموز خبرنگار:علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار