عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نتوانستیم مراجع قضایی را توجیه کنیم که متخلف ساختمانی مجرم است

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت در کمیسیون ماده 100 رأی تخریب گرفته می‌شود اما عوامل مناطق با سختی جلوی این موضوع را می‌توانند بگیرند، زیرا مراجع قضایی توجیه نشدند که متخلف ساختمانی مجرم است.

کد مطلب: ۱۳۹۳۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نتوانستیم مراجع قضایی را توجیه کنیم که متخلف ساختمانی مجرم است

سید‌احمد علوی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تخلفات ساختمانی در اکثریت کشورها جرم انگاری شده و با متخلفین برخورد کیفری می شود، اظهار کرد: ما در کمیسیون ماده 100 رأی تخریب می گیریم و عوامل مناطق با سختی جلوی این موضوع را می گیرند. مشکل این است که نتوانستیم مراجع قضایی را توجیه کنیم که متخلف ساختمانی مجرم است.

وی افزود: باید چنین اتفاقی می افتاد که سراغ متخلف برویم؟ صرف اینکه ملک را تخریب کنیم موضوع تمام نمی شود. امروز که احکام برنامه هفتم در حال تدوین است، تقاضا دارم رئیس شورا و شهردار و کسانی که تخصص موضوع را دارند کمک کنند تا در برنامه این موضوع به عنوان جرم و تخلف کیفری در نظر گرفته شود.

علوی با بیان اینکه پرونده‌ای برای این متخلف تشکیل نمی‌شود، گفت: اگر این فرد در منطقه دیگر ساخت و ساز انجام دهد ما نمی توانیم بگوییم که چون در منطقه دیگر ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده ای دیگر نمی توانی بسازی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار