دیدار ریابکوف و علی باقری در تهران

تهران‌(پانا) - «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دیدار ریابکوف و علی باقری در تهران

صبح امروز سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

در نشست خبری صبح امروز نیز سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر معاون وزیر امور خارجه‌ روسیه به تهران، بیان کرد: خوشبختانه در سطوح مختلف آمد و رفت‌های دیپلماتیک میان ایران و روسیه برقرار است و این بر اساس اراده مقامات عالی رتبه دو کشور است.

وی گفت: فردا سه شنبه نشست مهمی را در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه شاهد خواهیم بود.

کنعانی بیان کرد: در خرداد ماه سال جای وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای خارجه بریکس و بریکس پلاس آفریقای جنوبی شرکت کردند و ملاقات‌های دوجانبه‌ای داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: موضوع عضویت ایران در بریکس مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت و در همان سفر آقای امیرعبداللهیان اعلام کردند که کنفرانسی در تهران خواهیم داشت تا موضوع همکاری های ایران و برکیس را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: نشستی تحت عنوان ایران و بریکس چشم اندازهای همکاری فردا در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد و معاون وزیر امور خارجه روسیه هم برای همین نشست در تهران حضور دارند و پنل‌های مختلفی را در این نشست خواهیم داشت.

کنعانی تصریح کرد: باتوجه به روابط خوب دو طرف، این نشست فرصت خوبی برای گفت‌وگو با روسیه است و ایران برای آماده سازی شرایط بازگشت مسئولانه طرف‌های برجام از هر فرصت دیپلماتیکی استفاده خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار