معاون سوادآموزی استان قم

ریشه کنی و انسداد مبادی بی سوادی از مهم ترین برنامه های نهضت سوادآموزی است

قم(پانا)- معاون سوادآموزی استان قم گفت ریشه کنی بی سوادی و انسداد مبادی آن از برنامه های کلی و همیشگی نهضت سواد آموزی بخصوص در گام دوم انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۳۹۳۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ریشه کنی و انسداد مبادی بی سوادی از مهم ترین برنامه های نهضت سوادآموزی است

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی استان قم در نشست هیات اندیشه ورز کمیسیون نهضت سوادآموزی دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب که امروز در محل ساختمان نهضت سوادآموزی قم برگزار شد، اظهار کرد: این کمیسیون یکی از کمیسیون های 12 گانه دومین کنگره است که از روز گذشته در قم فعال شده اند.

وی با اشاره به اهمیت کمیسیون نهضت سواد آموزی گفت: برای نقش آفرینی بهتر در این کمیسیون ضرورت دارد هم نهضت سوادآموزی و هم بیانیه گام دوم انقلاب را که در 22 بهمن سال 1397 به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد، بشناسیم.

قاسمی نیا تاکید کرد: شرط رسیدن به تمدن نوین اسلامی، شناسایی نقاط ضعف و قوت گذشته و حرکت در مسیر فعالیت های جهادی بر اساس رهنمودهای امامین انقلاب و منطبق بر وصیتنامه امام خمینی(ره)، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به عموم مردم و جوانان حتی جوانان سایر ملل نیز توجه شده است، عنوان کرد: ضرورت دارد بیش از پیش از ظرفیت جوانان برای پیشرفت و اقتدار کشورمان استفاده کنیم.

معاون سوادآموزی استان قم با بیان این نکته که در تمامی اسناد بالادستی کشور بر ریشه کنی سوادآموزی تاکید شده است، گفت: درصد سوادآموزی زیر 50 سال در استان قم از 47.5 درصد در اوایل انقلاب به 98.4 درصد رسیده که 1.4 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید ابتدا به دنبال ریشه کنی بی سوادی و سپس انسداد مبادی بی سوادی باشیم و بتوانیم بر اساس آموزه های مکتب اهل بیت(ع)، جامعه هدف را از جهل و گمراهی و سردرگمی برهانیم و علم نافع و جهت دار را در جامعه ترویج کنیم.

قاسمی نیا تاکید کرد: امروز هر چه داریم از برکت عاشورا و خون شهیدان والامقام انقلاب و دفاع مقدس است و بایستی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را ارج نهیم.

در ادامه این نشست، مختار محمدیان از پیشکسوتان نهضت سوادآموزی در کشور، حسن نورعلیشاهی نماینده سازمان بسیج فرهنگیان استان قم، مدیران و آموزشیاران منتخب نهضت و دیگر میهمانان حاضر، به بیان دیدگاه ها و اهداف تشکیل هیات اندیشه ورز نهضت و راهکاری ریشه کنی سواد آموزی در استان پرداختند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار