هاشمی: نقد رسانه‌ها موجب رفع نواقص و توسعه ورزش خواهد بود

تهران (پانا) - سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت‌ ورزش همگانی از موارد بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز بر توسعه آن تاکید کرده‌اند و رسانه‌ها ‌می‌توانند در معرفی ورزش همگانی به مردم و جذب‌شان به ورزش و کاهش بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: نقد رسانه‌ها موجب رفع نواقص و توسعه ورزش خواهد بود

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در بازدید از خبرگزاری صداوسیما بمناسبت روز خبرنگار ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های رسانه‌ها گفت: صداوسیما همیشه و در تمامی رویدادها و فعالیت‌های ورزشی در قالب مسابقات، اردوها و فعالیت‌های استانی همواره یار و یاور ورزش بوده است و بنده معتقدم که اگر همکاری و انعکاس رسانه نباشد بسیاری از فعالیت‌ها و زحمات حوزه ورزش دیده نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به توجه صداوسیما به مبحث جدید اسناد بالادستی، بیان کرد: اگر ما فعالیت‌های حوزه ورزش را به چند دسته قهرمانی، همگانی، حرفه ای و بانوان تقسیم کنیم هرکدام از این بخش‌ها اسناد بالا دستی دارند که اگر به خوبی تبیین شود و مورد پیگیری رسانه‌ها قرار گیرند، کار مدیران ورزش راحت‌تر خواهد بود و صداوسیما بعنوان یک رسانه‌ای که نقش بی‌بدیلی دارد، می‌تواند در تمامی حوزه های ورزش و جوانان با ما همکاری داشته باشد.

هاشمی خاطرنشان ساخت: بعنوان مثال قانون اهداف و وظایف یکی از اهداف بالادستی وزارت ورزش و جوانان است که حدودا ۳ سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و خانواده ورزش موظف است که ساختار فعالیت‌هایش را با اهداف اسناد بالادستی تطبیق دهد و علاوه بر آن برنامه توسعه هفتم یکی دیگر از اسناد بالادستی مهم حوزه ورزش است که هنوز به تصویب نرسیده و در حال پیگیری است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پرداختن اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسائل فرهنگی حوزه ورزش، افزود: علاوه بر آن در حوزه ورزش اسناد بالادستی نهاد های بین المللی چون IOC(منشور المپیک) وجود دارد که به حوزه فدراسیون های ورزشی مخصوصا فدراسیون‌های المپیکی پرداخته است.

کیومرث هاشمی در ادامه گفت: بعنوان مثال در منشور المپیک آمده که انتخابات فدراسیون ها باید به شکلی باشد که انتخاب رییس توسط جامعه ورزشی انجام شود و انتصاب معنا و مفهومی ندارد که در این خصوص برخی از فدراسیون‌ها با نهادهای بین المللی با مشکل مواجه می‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین ما در بخش حرفه‌ای و باشگاه‌ها و خصوصی سازی با فقر اسناد بالا دستی مواجه هستیم که برای رفع این فقر قانونی نیازمند همکاری مجلس و لایحه دولت هستیم.

همچنین وی به مغفول ماندن ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: در سالهای پس از انقلاب ورزش قهرمانی بدلیل ماهیتی که دارد رسانه‌ها را جذب خود کرده و همین امر موجب نادیده شدن ورزش همگانی شد و دور ماندن از ورزش همگانی موحب شد که سالانه بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان صرف بیماری های غیر واگیر شود و در راستای رفع این معضل مجموعه ورزش و تربیت بدنی کشور موظف است در جذب مردم به ورزش همگانی نقش آفرینی کند.

هاشمی یادآور شد: ورزش همگانی از موارد بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز به توسعه آن تاکید کرده‌اند و صداوسیما بعنوان یک رسانه پرمخاطب میتواند در معرفی ورزش همگانی به مردم و جذب‌شان به ورزش و کاهش بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه به اهمیت بازیهای آسیایی هانگژو اشاره کرد و گفت: این بازیها یکی از رویدادهای بسیار مهم در آسیا است که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و بنده در اولین ساعات آغاز به کارم با رئیس کمیته ملی المپیک در راستای بررسی شرایط و وضعیت رشته‌های ورزشی کشورمان در این مسابقات دیداری داشتم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: از آنجاییکه میزبان بازیهای آسیایی کشور چین است رقابت در این دوره از مسابقات بسیار سخت می‌شود ولی با تمام این شرایط ورزش و ورزشکاران کشورمان تمام تلاش خود را برای کسب مقام و افتخارآفرینی کرده است.

کیومرث هاشمی در پایان از رسانه ها بعنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: امکان دارد هر مدیر و یا ارگانی مشکلی داشته باشد که مورد نقد رسانه ها قرار بگیرد و قطعا این نقد میتواند موجب رفع نواقص شود و خواسته خانواده ورزش از مدیر ورزش نیز رفع نواقص و مدیریت حوزه های مختلف ورزشی است که ما تصمیم داریم گاهی با رسانه ها بعنوان حوزه ای از جنس مردم که در میان مردم و آگاه به خواسته هایشان است، جلسات دوستانه هم اندیشی برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار