در دیدار سفیر ایران با قائم مقام وزیر صنعت و تجارت برزیل مطرح شد؛

تسهیل تجارت ایران و برزیل برای ارتقای مراودات اقتصادی

تهران (پانا) - در دیدار سفیر ایران در برزیل با قائم مقام وزیر صنعت و تجارت این کشور دو طرف درباره برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در سال جاری، استفاده از ابزارهای لازم برای تسهیل تجارت بین دو کشور و وجود ظرفیت‌های متقابل برای ارتقای مراودات اقتصادی دوجانبه تبادل نظر کردند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تسهیل تجارت ایران و برزیل برای ارتقای مراودات اقتصادی

حسین قریبی، سفیر ایران با اشاره به گذشت هفت سال از برگزاری آخرین کمیسیون مشترک بر لزوم مشارکت همه بخش‌های ذیربط دو کشور برای ایجاد بسترهای لازم جهت تشویق تعاملات تجاری دوجانبه به ویژه در حوزه‌های غیر کشاورزی تاکید کرد. مارسیو فرناندو روزا هم ضمن بر شمردن برخی از زمینه‌های همکاری متقابل، از عزم دولت برزیل برای گسترش مناسبات تجاری با ایران و استفاده از فرصت‌های موجود به نفع شرکت‌های دو طرف سخن گفت.

ایران و برزیل مهمترین شرکای متقابل در دو منطقه آمریکای لاتین و غرب آسیا هستند که از اقتصادهای مکمل برخودار بوده و می‌توانند علاوه بر تجارت در زمینه محصولات کشاورزی و فرآورده‌های پتروشیمی، همچنین در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و دانش بنیان، معدن، صنایع معدنی، صنایع حمل و نقل و فنی - مهندسی گام‌های بلندی بردارند.

توافق اولیه برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در سال جاری میلادی حاصل شده و طرفین مقدمات برگزاری موفق جلسات کمیسیون را در برنامه‌های خود دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار