تفاهم‌نامه همکاری سازمان دانش‌آموزی استان لرستان و نهاد کتابخانه‌های عمومی

لرستان (پانا) - مدیران اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان دانش‌آموزی استان لرستان به‌منظور افزایش سطح همکاری‌ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

کد مطلب: ۱۳۹۱۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه همکاری سازمان دانش‌آموزی استان لرستان و نهاد کتابخانه‌های عمومی

مدیر سازمان دانش آموزی استان لرستان در حاشیه امضای تفاهم نامه با نهاد کتابخانه های عمومی با اشاره به برنامه‌هایی که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی در سازمان دانش آموزی استان رخ داده است، گفت: کتاب و کتاب‌خوانی در دین اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است و سازمان دانش آموزی همانند سایر نهادهای فرهنگی وظیفه دارد در توسعه این امر مقدس و ارزشمند همکاری و مشارکت داشته‌ باشد.

محسن امیری خواه اظهار کرد: دانش آموزان تشکیلاتی بهترین ظرفیت برای جذب دانش آموزان دیگر به کتابخانه‌ها برای ترویج عملی فرهنگ مطالعه هستند.

وی در ادامه افزود: دعوت به کتاب خواندن امر به معروف است و چه بهتر که این دعوت عملی باشد تا تأثیر بیشتری داشته‌باشد. بهتر است با برنامه‌های دانش‌آموز محوری همچون پویش‌ها و رخدادهای کتاب‌خوانی، معرفی، نقد و حاشیه نویسی کتاب، قصه خوانی و تولید محتوا چندرسانه‌ای به‌دنبال فضایی پر جنب و جوش برای جذب نوجوانان به کتابخانه‌ها باشیم.

در ادامه این نشست، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان لرستان گفت: یکی از راه‌های افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برای قشر کودک و نوجوان برنامه‌های فرهنگی جریان‌ساز است. و تشکل‌های دانش آموزی فرصتی برای دانش آموزان ایجاد می‌کنند که در مسیر تربیت قدم بردارند. بنابراین باید به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی باشیم.

سید سجاد راستخانه گفت: هم اکنون و در فصل تابستان در کتابخانه‌های استان جلسات نقد و بررسی کتاب، جلسات کتاب‌خوانی دانش‌آموز محور و کلاس‌های فرهنگی و هنری کتاب محور در حال برگزاری است. حرکت به‌سمت تکنولوژی‌های روز در دنیای هوش مصنوعی یک ضرورت است و یکی از راهبردهای نهاد کتابخانه‌ها استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی جهت ارائه خدمات نوین به مخاطبان است.

مدیرکل نهاد کتابخانه ها با اشاره به اینکه دانش آموزان تشکیلاتی آینده سازان کشور هستند، افزود: کتابخانه‌ها یک فضای عمومی و در اختیار همه مردم هستند و اعضای مجلس دانش آموزی استان به‌عنوان سفیران کتاب از این ظرفیت جهت آشنا کردن همسالان خود با کتاب و کتاب‌خوانی بهره ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار