هشدار نارنجی هواشناسی درباره آب‌گرفتگی معابر در جنوب و جنوب شرق کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای جنوب و جنوب شرق کشور از احتمال آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نارنجی هواشناسی درباره آب‌گرفتگی معابر در جنوب و جنوب شرق کشور

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا دوشنبه آینده در ساعات بعد از ظهر برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان،‌ جنوب کرمان،‌ شرق و جنوب فارس رشد ابرهای همرفتی، رگبار،‌ رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک روی می‌دهد. امروز همچنین در شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه و یکشنبه آینده برای اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان،‌ قزوین، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق آذربایجان غربی، شمال کردستان و گلستان نیز بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

دوشنبه آینده در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به همراه اردبیل بارش پراکنده روی می‌دهد. روز سه‌شنبه نیز احتمال رشد ابر و بارش پراکنده در سواحل دریای خزر وجود دارد.

امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و از شنبه در این مناطق روند کاهش دما روی می‌دهد. طی پنج روز آینده شرق دریای عمان، فردا تنگه هرمز و از شنبه تا دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار