اشکان چگینی: ترامپ را با هوش مصنوعی ساختیم

تهران (پانا) - اشکان چگینی که فعالیت حرفه‌ای در زمینه طراحی جلوه‌های بصری و تیتراژ دارد از رو در رویی خود با هوش مصنوعی در حرفه کاری‌اش گفت.

کد مطلب: ۱۳۹۰۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اشکان چگینی: ترامپ را با هوش مصنوعی ساختیم

اشکان چگینی، طراح جلوه‌های بصری و تیتراژ که کار طراحی جلوه‌های بصری تیتراژ را از سال ۹۰ با سریال «دزد و پلیس» آغاز کرده است با اشاره فعالیت‌های اخیر خود به پانا گفت: «در فیلم کوتاه «نگهبان» به کارگردانی امیرحسین شجاعی به عنوان طراح جلوه‌های بصری حضور داشتم که این فیلم به تازگی در بخش فیلم کوتاه هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو حضور پیدا کرده است.»

وی همچنین از ساخت اولین فیلم کوتاه خود خبر داد : «تصمیم دارم اولین فیلم کوتاه خود را بسازم و فعلا در پیش تولید به سر می‌بریم.»

چگینی با اشاره به گستردگی هوش مصنوعی در صنعت جلوه‌های بصری که بحث روز سینما نیز است، اظهار کرد: «به نظر من تا چهار پنج سال دیگر تمام مشاغل جانبی که در استودیوهای جلوه بصری کار می‌کنند بیکار خواهند شد، چراکه کاری که ساعت‌ها زمان برای انجام دادنش صرف می شد حالا در کسری از ثانیه انجام می‌شود.»

طراح جلوه‌های بصری سینمایی «روزی روزگاری مریخ» با اشاره به اعتراضات اخیر در هالیوود گفت:«بسیاری از بازیگران هالیوود با اعتراض به استفاده بدون اجازه از عکس آنها در هوش مصنوعی و ساخت فیلم با آن تصاویر، چند روزی است که اعتراض های زیادی را درست کرده است.»

طراح جلوه‌های بصری و تیتراژ سریال «خوب، بد، جلف- رادیو اکتیو» با تاکید بر استفاده درست از هوش مصنوعی، ادامه داد: «در سریال «خوب، بد، جلف- رادیو اکتیو» تمام تصویرهای ترامپ با هوش مصنوعی درست شده بود که برای مخاطبان نیز باورپذیر بود.»

وی افزود: «فرایند کار به اینگونه بود که عکس صورت ترامپ را به هوش مصنوعی دادیم و آن چهره را جایگزین چهره بازیگر ما کرد. خیلی اتفاق جالب و تمیزی بود و از آن موقع که نزدیک سه سال می گذرد خیلی از کارهای زمان بر توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد.»

طراح تیتراژ سینمایی «متری شیش و نیم» که در کارنامه کاری خود با کارگردانان مطرحی کار کرده است، گفت: «به نظرم روزی خواهد آمد که کسانی که وقت خود را روی یادگیری هوش مصنوعی گذاشته‌اند جایگزین کسانی شوند به صورت آکادمیک وارد حوزه جلوه‌های بصری شده‌اند.»

چگینی با اشاره به بحث کپی‌رایت در آثار خلق شده توسط هوش مصنوعی، گفت: «در ایران کپی رایت وجود ندارد و هوش مصنوعی آنقدر فراگیر نشده که کار ما را تحت شعاع قرار دهد.»

طراح تیتراژ سریال «نیسان آبی» در پایان با بیان اینکه که در طراحی تیتراژ، هنر حرف اول را می زند، افزود: «در حوزه تیتراژ، استفاده از هوش مصنوعی فرق می کند و بحث هنر در میان است‌ چراکه شما باید طبق داستان و صحنه‌های فیلم، طراحی تیتراژ را انجام دهید. در چنین شرایطی هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین خلاقیت ذهن بشر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار