ابراهیم قاسمپور در گفت‌‌وگو با پانا:

یک دلال چطور ‌۱۲۷ میلیارد‌ به جیب می‌زند؟؛ باید درِ این فوتبال را تخته کرد

تاج کلاهش را بالاتر بگذارد/ به من پیشنهاد رشوه شد اما نلغزیدم/ باج ندهی نمی‌گذارند کار کنی/ شبانه شیشه خانه‌ام را شکستند

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه صنعت نفت آبادان معتقد است، مهدی تاج باید کلاهش را بالاتر بگذارد چرا که اگر دلالی توانسته یک سال درآمد ۱۲۷ میلیاردی داشته باشد، از بی‌عرضگی رئیس فدراسیون است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
یک دلال چطور ‌۱۲۷ میلیارد‌ به جیب می‌زند؟؛ باید درِ این فوتبال را تخته کرد

مجتبی سیدی / ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد نفت آبادان در نقل و انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: «خدا را شکر که شانس با ما یار بود و اتفاق خوبی افتاد و تیم در لیگ برتر حفظ شد. بعد از چند تغییر و تحول بالاخره به دلایل مختلف، تلاش‌ها نتیجه داد و تیمی که هیچ امیدی برای بقاء نداشت، ماندنی شد. فوتبال همیشه آبستن اتفاقات بد و خوب است. با آمدن ویسی و همت و همفکری و اتحاد مسئولان باشگاه و بازیکنان اتفاقات خوبی رقم خورد. حُسنی که آمدن ویسی داشت، در آن ۵، ۶ بازی آخر نقاط ضعف و قوت این تیم را شناخت و می‌داند کجا باید بازیکن بگیرد. برای ویسی الان همه چیز آشکار شده است و دیگر عذر و بهانه‌ای در یارگیری ندارند. البته این را به ویسی نمی‌گویم و منظورم مسئولان باشگاه هستند. فرصت خیلی خوبی است و امیدوارم تیم خوبی ببندند.»

وی افزود: «اینکه تیم با ویسی حفظ شد، اتفاق خوبی بود. بالاخره عوامل دیگری هم در این موفقیت دخیل بود. تا قبل از آمدن ویسی، هر اتفاق بد و اشتباهاتی که ممکن بود برای نفت افتاد. مثلاً زمان پرکاس که من هم سمت داشتم، دو پنالتی علیه تیم ما گرفتند. تیم‌‌ خوب بازی می‌کرد اما بالاخره باشگاه عجله کرد و مربی را تغییر داد. اتفاقات بدی افتاد. داخل تیم دودستگی که هیچ، سه دستگی بود. تیم مشکلات زیادی داشت. بازیکن‌سالاری بیداد می‌کرد. این ضعف مدیریت است که اجازه می‌دهند بازیکن این قدر خودش را بزرگ ببیند که باند درست کند. امیدوارم دیگر این اجازه به برخی بازیکنان داده نشود. همه ‌اتفاقات بد افتاده بود و ویسی که آمد، اتفاقات خوب رقم خورد.»

پیشکسوت نفت آبادان در‌باره صحبت‌های ویسی که او توسط نزدیکان یک بازیکن تهدید شده بود، تصریح کرد: «همیشه این اتفاقات در آبادان وجود داشته است. زمانی که من مربی بودم، یوسف بخشی‌نژاد را با چاقو زدند. من بچه یکی از آقایان گردن‌کلفت شرکت نفتی را از باشگاه بیرون کردم، او آمد و تمرین ما را به هم ریخت. من هم شکایت کردم و حتی او دستگیر شد. هرجایی که کسی باج و رشوه ندهد و بده بستان نداشته باشد، نمی‌گذارند کارش را بکند. زمان من شرایط به مراتب بدتر بود. تازه من که به قول آن‌ها بزرگ فوتبال و بچه آبادانم. ویسی که آبادانی نیست. شیشه خانه من را شبانه شکستند. آن وقت لیدرها را در شرکت نفت استخدام کردند! خُب، وقتی این کارها را می‌کنند، به دلیل ضعف مدیریت است. الان هم همین ضعف مدیریت باعث شده این اتفاقات بیفتد. مملکت صاحب دارد. نیروی انتظامی دارد. مگر می‌شود کسی بیاید و عربده‌کشی کند و کسی کارش نداشته باشد؟.»

ابراهیم قاسم‌پور گفت: «من طرفدار هیچ تیمی در ایران به جز صنعت نفت نیستم. نه پرسپولیس و نه استقلال. تحت هر شرایطی از این تیم حمایت می‌کنم. در آبادان متاسفانه هرکسی که در این تیم بازی کرده، فکر می‌کند که سهمی دارد. متاسفانه دنبال سهم‌خواهی هستند. هر کسی که می‌گوید من ندارم، دروغ می‌گوید. ما دنبال بازیکن آبادانی بودیم، اما رفت با تیم نفت مسجدسلیمان بست. این همه در بوق و کرنا می‌کنند که بازیکن آبادانی داریم و بگیرید، خوب بروند بگیرند. کجا بازیکن آبادانی داریم؟ بروند بیاورند. ویسی گفته بود اگر تیم را آسیایی نبندند، نمی‌مانم. الان که مانده آیا تیم آسیایی بسته شده است؟ انشالله که تیم قوی بسته باشند. بعضی‌ها متاسفانه با غرض و حب و بغض صحبت می‌کنند. تیم‌ها هزینه‌ای که می‌کنند، جدول هم همین طوری شکل می‌گیرد. نمی‌شود ژیان با مرسدس بنز مسابقه بدهد. هرچقدر پول بدهی، آش می‌خوری.»

وی ادامه داد: «مردم این شهر تنها دلخوشی‌شان همین تیم فوتبال است. بی‌آبی، بی‌هوایی، هوای گرم، تورم و گرانی و هزار مشکلات ریز و درشت دارند. متاسفانه این فوتبال را هم نمی‌گذارند، داشته باشند. همین سقفی که گذاشتند، دکان بازار است. دزدی که بخواهد دزدی کند، می‌کند. این قوانین برای خالی‌نبودن عریضه است که مثلاً بگویند کاری کردیم. تاج کلاهش را بالاتر بگذارد. وقتی خودت می‌گویی فلان ایجنت، که همون دلال خودمان می‌شود، ۱۲۷ میلیارد درآمد داشته، از بی‌عرضگی خودت است. تو که رئیس فدراسیونی باید جلوی این‌ها را بگیری. هیچ اراده و رغبتی برای از بین بردن فساد نیست. واقعا این اتفاقات فاجعه است و باید در فوتبال را تخته کرد.»

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: «من ابراهیم قاسمپور که سال‌ها در خارج بازی و مربیگری کرده‌ام. در ایران بازی و مربیگری کرده‌ام، دو میلیارد پول ندارم. این از بی‌صاحابی و بی‌دروپیکری فوتبال ماست. تاج بی‌عرضگی خودش را جار زد. همین تاج و دوستانش سالیان سال است در این فوتبال سمت دارند. یک دلال چطور می‌تواند این همه پول به جیب بزند. تقصیر مربیان و مدیران باشگاه‌هاست. هیچ وقت با سفارش کسی بازیکن نگرفتم. تا خودم یا دستیارانم تشخیص نمی‌دادند که بازیکن بدرد نمی‌خورد، هیچ بازیکنی نمی‌گرفتیم. شاید انتخاب بد داشتیم که حتما این طور بود اما این که با پیشنهاد کسی بازیکن بگیرم، هرگز. به من هم پیشنهاد رشوه می‌دادند اما خدا شاهد است که حتی یک بار هم نلغزیدم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار