رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

شرایط آموزشی برای آموزش بی‌سوادان در هر مکان و با هر روشی باید تسهیل شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت شرایط آموزشی باید به‌گونه‌ای تسهیل شود که در هر مکان و با هر روشی، بی‌سوادان را آموزش داد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شرایط آموزشی برای آموزش بی‌سوادان در هر مکان و با هر روشی باید تسهیل شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علیرضا عبدی در سفر به استان فارس و شرکت در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های سوادآموزی این استان ضمن تشریح فرآیند سوادآموزی در طول بیش از 4 دهه اخیر اظهار کرد: عدم تمایل برخی بی‌سوادان به سوادآموزی، یکی از چالش‌های حوزه سوادآموزی در سطح کشور است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: اعتباری که به عنوان مشوق به فرد بی‌سواد به‌منظور شرکت در کلاس‌های سوادآموزی پرداخت می‌شود، اندک است و تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای در این فرآیند ندارد.

وی تصریح کرد: برای ترغیب افراد به سوادآموزی می‌توان به روش حل مساله عمل کرد. بنابراین به فرد بی‌سواد که متقاضی فراگیری مهارت فنی است، می‌گوییم ابتدا باید دوره 2 ماهه سوادآموزی را بگذراند و سپس دوره مهارت فنی را آموزش ببیند.

عبدی ادامه داد: شورای پشتیبانی سوادآموزی در هر شهرستان، ظرفیت خوبی است که می‌تواند در راستای افزایش سرعت سوادآموزی و تحقق طرح شتاب‌بخشی از آن بهره‌مند شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: نگاه دنیا به آمار بی‌سوادان، افراد بالای 6 سال را شامل می‌شود لذا تعیین جامعه آماری ۱۰ تا ۴۹ سال به عنوان جامعه هدف و اولویت اول آن‌ها به‌واسطه تمرکز بیشتر بر این قشر است.

وی افزود: شرایط آموزشی باید به‌گونه‌ای تسهیل شود که هر کس در هر مکانی و با هر روشی که می‌تواند بی‌سوادان را آموزش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار