رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

طرح پالایش جمعیت بی‌سواد کشور در دست اجراست

۳۵۰ هزار نفر بی‌سواد در کشور برای سال تحصیلی پیش رو جذب کلاس‌های سوادآموزی می‌شوند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در آمار و ارقام مربوط به تعداد بی‌سوادان مشکلاتی وجود داشت، گفت برای ساماندهی و داشتن بانک اطلاعاتی جامع در زمینه بی‌سوادان، طرح پالایش جمعیت بی‌سواد کشور به عنوان یک اقدام الگویی در کشور اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح پالایش جمعیت بی‌سواد کشور در دست اجراست

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علیرضا عبدی در حاشیه سی‌وهفتمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش در ارومیه گفت: طرح پالایش جمعیت بی‌سواد کشور در دست اجراست و سعی می‌شود این موضوع از خوداظهاری به سواد ثبتی برسد.

وی با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته، یک درصد از میزان بی‌سوادی کشور کاسته شده است، اظهار کرد: این یک فرصت و اتفاقی خوب در کشور است که با کمک آموزش‌دهنده‌ها و همکاران شهرستانی محقق شده‌ و پالایش اگر به نحو بهینه محقق شود، ارقام و اعداد در حوزه باسوادی، نیم درصد افزایش می‌یابد که یک اقدام تاثیرگذار در برنامه‌ریزی‌های آتی کشور در این حوزه خواهد بود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: معتقدیم این طرح باعث اصلاح آمار خواهد شد و در این اقدام، همه افرادی که به نوعی قادر به خواندن و نوشتن هستند احصا و شناسایی خواهند شد.

عبدی با اشاره به اینکه جمع‌بندی نتایج کلاس‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۱ در مراحل پایانی است و تا شهریور وضعیت مشخص می‌شود، اظهار کرد: ۳۵۰ هزار نفر بی‌سواد در کشور برای سال تحصیلی پیش رو جذب کلاس‌های سوادآموزی می‌شوند.

وی افزود: پارسال ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر آموزش‌دهنده در کشور در این زمینه فعالیت داشتند و پیش‌بینی می‌شود که شاید تعدادی به این افراد امسال افزوده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار