راهیابی دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ محاسبات سریع ذهنی (Ucmas)

مشهد(پانا)-دانش‌آموزان روشندل خراسان رضوی همچون سال‌های پیش خوش درخشیدند و در مسابقه دیداری و شنیداری با بیش از ۱۰۰۰ نفر شرکت کننده در سطح کشور باعث افتخار شدند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ محاسبات سریع ذهنی (Ucmas)

مسابقه محاسبات سریع ذهنی سالها در نیشابور و به همت خانه ریاضیات بصورت آنلاین و حضوری برگزار می گردد و هر ساله تعدادی از دانش آموزان برگزیده ی کشوری و جهانی می شوند.

این مسابقات در سه بخش دیداری، شنیداری و فلش کارت با حضور دانش آموزان از همه ی استان ها ی کشور برگزار گردید و در مسابقه ی دیداری کشوری علی رضا سید موسوی(higher B) و حسن سید موسوی دانش آموزان دبیرستان نابینایان و کم بینایان امیدبه ترتیب حائز مقام اول و دوم کشوری شدند.

همچنین دانش آموزان زینب پیرانی:(intermediate A) از دبیرستان مهر شهرستان نیشابور مقام سوم وامیر عباس سلیمانی از دبیرستان شاهد مالک اشتر شهرستان نیشابورمقام چهارم را کسب کردند.

در مسابقه ی شنیداری کشوری که با حضور بیش از هزار شرکت کننده برگزار شد سید حسن سید موسوی از دبیرستان کم بینایان و نابینایان امید مشهد موفق به کسب مقام اول و امیر عباس سلیمانی از دبیرستان شاهد مالک اشتر شهرستان نیشابور موفق به کسب مقام سوم کشور شدند.

لازم به ذکر است مسابقه ی شنیداری در نهایت بین ده نفر برتر کشور در رقابتی نفس گیر برگزار می شود که دانش آموزان آسیب دیده ی بینایی در بین دیگران افتخارآفرین شدند.

جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات دانش آموزان پرتلاش، این موفقیت های ارزشمند را به دانش آموزان ، خانواده های این عزیزان و تمامی معلمان و مربیان دلسوز آموزش و پرورش استثنایی تبریک گفت.

وی بیان داشت افراد دارای معلولیت با رشادت و غیرت خویش توانایی‌های خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند تا همگان باور کنند هیچ عامل و دلیلی نمی‌تواند مانع کسب موفقیت در عرصه‌های زندگی افرادی که دارای معلولیت هستند، باشد.

وی از محمد طلایی مدیریت خانه ریاضیات نیشابور و زهرا انتظاری معلم بازنشسته آموزش و پرورش استثنایی و مدرس بین المللی یوسی مس که راه پیشرفت را برای روشندلان فراهم نمودند تشکر نمود و افزود بی تردیداین گونه موفقیت ها جز در سایه ایمان به خدا، تلاش و پشتکار و خودباوری دانش آموزان و دعای خیر والدین به دست نخواهد آمد ، در این راستا نقش مدیران، معلمان و دبیران دلسوز نیز بر هیچ کس پوشیده نیست.

شایان ذکر است در مراسمی که در فرهنگ سرای بهمن تهران با حضور قریشی نماینده رسمی یوسی مس مالزی در ایران و مدیر عامل موسسه نو اندیشان پرتو راه ابریشم و جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد از دانش آموزان حسن سید موسوی و امیر عباس سلیمانی به عنوان اولین نابینایان فارق التحصیل یوسی مس جهان قدردانی شد و مدرک بین المللی یوسی مس به وی اهدا شد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار