معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل:

اقامه نماز پیشانی تمام فعالیت‌های تربیتی است

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت اقامه نماز پیشانی تمام فعالیت‌های تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۸۷۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز پیشانی تمام فعالیت‌های تربیتی است

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای قرآن، نماز و عترت که به منظور بررسی منشور اقامه نماز در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی ترتیب یافته بود، طی سخنانی با اشاره به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اهداف متصور در این سند، گفت: در کنار تامین زیر ساخت های لازم برای اقامه نماز، لازم است که در راستای احیا و حفظ فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان و خانواده ها نیز تلاش کنیم. در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی نیز در راستای اشاعه فرهنگ اقامه نماز، نیازمند اقدام علمی و عملیاتی هستیم.

وی با تاکید بر تخصیص نیروی انسانی بر اساس نرم مربوط به ارتقا کمی و کیفی فعالیت های تربیتی اظهار کرد: در مجموع ۱۰۷۷ نفر مربی و نیروی پرورشی در آموزش و پرورش استان مشغول به کار هستند و علیرغم نیاز شدید در این حوزه، باید بر روی استفاده بهینه از نیرو ها و فرصت های موجود تمرکز داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: در سالتحصیلی جاری سرانه فضای نمازخانه در مدارس اردبیل از ۲۳ سانتی متر مربع به ۲۷ سانتی متر مربع رسیده است که نشان از همت آموزش و پرورش این استان در تجهیز مدارس به نمازخانه است.

حضوری تصریح کرد: امسال ۱۰۴ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و عترت شرکت کرده اند که از این تعداد ۹ هزار نفر در مرحله منطقه ای و ۱/۲۰۰ نفر نیز در مرحله استانی به رقابت پرداخته اند.

وی افزود: امسال ۴۴۰ نفر از روحانیون و طلاب در قالب طرح امین در مدارس استان به کارگرفته شدند که برای سال آینده تحصیلی نیز با اجرای دوره های توانمد سازی این طرح با قوت ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار