مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

گلستان، چهار سال دیگر میزبان جشنواره ملی سرود رضوی شد

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد افتخار استان گلستان این است که دبیرخانه جشنواره ملی سرود رضوی به مدت ۴ سال دیگر در این استان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۸۶۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
گلستان، چهار سال دیگر میزبان جشنواره ملی سرود رضوی شد

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: اینجا گلستان، دیار بزرگان و سرزمین فرهنگ، ادب و شعر است. بزرگانی چون حکیم میرفندرسکی و فخرالدین اسعد گرگانی، شاعر ترکمن مختومقلی فراقی دارد و بسیاری از بزرگان را در خود جای داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ارسال بیش از ۴۴۰ اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی گفت: نگاه به آمارهای دوره پیشین نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن این جشنواره در استان گلستان است.

وی افزود: ضرورت تولید باکیفیت آثار امام رضا (ع) دانش آموزان را بر آن داشت تا با پشتکار بهتر در این زمینه فعالیت کنند. برگزاری مسابقات و جشنواره‌هایی همچون جشنواره رضوی سبب رشد فکری و اجتماعی و فرهنگی و مذهبی جامعه می‌شود که به مرور زمان نتایج آن را در سطح گسترده‌ای می‌بینیم.

نظری ادامه داد: نکته مورد تاکید ما پرهیز از هرگونه آمارسازی و توجه صرف به کمّیت بود. هرچند کمیت مهم است، اما اهداف ما خواندن سرودی مفید و پرهیز از هرگونه شعار و بزرگنمایی است که استان گلستان در این زمینه موفق بوده است.

وی بیان کرد: حقیقت جشنواره رضوی خدمت به جامعه اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و نام عترت پیامبر اکرم (ص) است. به همین خاطر میزان مشارکت را بالا برده و گلستان در میزبانی جشنواره موفق بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: در سال‌های گذشته در این جشنواره حدود ۷۰ گروه شرکت می کردند اما امسال ۴۴۰ گروه شرکت کردند. امسال توسط دانش آموزان استثنایی نیز استقبال بی‌نظیری صورت گرفت.

وی ادامه داد: حضور مردم در این جشنواره نشانه علاقه آنان به فرهنگ و مطالعه به ویژه الگوبرداری از سیره اهل بیت (ع) است و این نکته در خور توجه منجر به ایجاد انگیزه و امید برای تلاش بیشتر مسئولان فرهنگی در گسترش سرود می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: افتخار استان گلستان این است که دبیرخانه جشنواره ملی سرود رضوی به مدت ۴ سال در این استان خواهد بود. از افتخارات دیگر استان، برگزاری جشنواره استانی سرود رضوی بود که با استقبال ۴۹ گروه سرود دختر و پسر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار