مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع):

سرود، ابزاری موثر برای ارائه معارف و زیبایی کلام اهل بیت است

گلستان (پانا) - مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام عنوان کرد سرود، ابزاری موثر برای ارائه معارف و زیبایی کلام اهل بیت است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سرود، ابزاری موثر برای ارائه معارف و زیبایی کلام اهل بیت است

مرتضی سعیدی زاده شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در گرگان اظهار کرد: خادمان ملت در بنیاد بین المللی فرهنگی_ هنری امام رضا تلاش دارند تا با بهره‌گیری از ظرفیت همه هنرمندان و اساتید، جریان سرود رضوی را در فضای حرفه‌ای و تخصصی در جامعه گسترش دهند و در همین راستا دفتر سرود و آواها در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام افزود: خلق و ارائه اشعار متناسب و متعالی، آموزش فراگیر گروه‌های سرود در سراسر کشور،‌ تولید آثار حرفه ای و تخصصی و برگزاری جشنواره و همچنین بسترسازی برای فعالیت و اجرای همه گروه های علاقه مند را برای این دفتر هدف گذاری کرده ایم.

وی گفت: تلاش داریم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود بستری فراهم کنیم تا گروه‌های سرود از سراسر کشور بتوانند در ایام سرور اهل بیت عصمت و طهارت در آستان مقدس رضوی به اجرای سرودهای فاخر بپردازند و شور و شعف و شادی را به زائران حضرت علی بن موسی الرضا هدیه دهند و در این مسیر با مساعدت‌ و استقبال آستان قدس رضوی مواجه شدیم.

سعیدی زاده با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام گفت: «اگر مردم محاسن کلام ما اهل‌بیت(ع) را بیاموزند از ما تبعیت می‌کنند» در جشنواره‌های بین‌المللی رضوی ما بر مبنای این فرمایش حضرت پیش می‌رویم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام افزود: برای اشاعه و فراگیری سنت ها و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت باید از برند و شعار آگاهی و زیبایی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آگاهی(معرفت) و زیبایی جزو محاسن کلام اهل بیت و امام رضا علیه السلام است. باید علوم و کلام اهل بیت را فرا گرفته و آن را به دیگران بیاموزیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام گفت: بر همه ما فرض است تا با استفاده از ابزار هنر به ویژه سرود، معارف و زیبایی کلام اهل بیت را به جامعه تزریق کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام تصریح کرد: در این بنیاد با هدف توسعه فرهنگ رضوی، جریان سرود پایدار را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت آثار فاخر در حوزه سرود، فرهنگ متعالی رضوی را در فضای مجازی و بین اقشار مختلف مردم اشاعه دهیم.

در آیین اختتامیه این رخداد هنری اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، آیت الله محمود شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.

گفتنی است؛ در مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی ، ۲۲ گروه سرود دختر و پسر از استان‌های مختلف کشور در دو بخش متوسطه اول و متوسطه دوم به مدت ۳ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با هم به رقابت پرداختند.

این جشنواره در سه بخش رقابتی، همگانی غیرحضوری (اجرای گروهی دانش آموزان در فضای مدرسه) و اجراهای پاتوقی (میدانی و خیابانی در نقاط مختلف شهر) برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار