نخستین دستگاه رادیوتراپی وارد شهرکرد شد

شهرکرد (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان استان چهارمحال و بختیاری از ورود نخستین دستگاه پیشرفته رادیوتراپی در بخش دولتی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نخستین دستگاه رادیوتراپی وارد شهرکرد شد

ارسلان خالدی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص تشریح این خبر اظهار کرد: دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی«رادیو تراپی» دارای مدالیتهIMRT و به روزترین نرم‌افزارهای درمانی با مارک واریان، پس از رای گیری های متعد وارد شهرکرد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: این دستگاه به عنوان نخستین دستگاه شتاب دهنده خطی در بخش دولتی با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات و درمانی بیماران مبتلا به سرطان با تعرفه‌های دولتی وارد استان شد که ارزش این دستگاه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که مقدمه تحولی بزرگ در امر درمان سرطان در استان چهارمحال و بختیاری را ایجاد می‌کند.

خالدی فر همچنین تصریح کرد: این دستگاه دارای قدرت بسیار زیاد در جهت انتقال دوز اشعه با دقت و شدت بالا موجب افزایش سطح کیفیت درمان بهبود کیفیت تصاویر می‌شود.

شایان ذکر است در پایان گفت: این دستگاه در جلوگیری از اتلاف وقت و صرف هزینه‌های هنگفت و اعزام بیمار به نقاط دیگر اثرگذار است. بیماران می‌توانند با حداقل انتظار و در کمترین زمان و با صرف هزینه کم از این خدمات بهره‌مند شود.

خبرنگار دانش آموز: مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار