طرح یاریگران زندگی، الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان است

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت طرح یاریگران زندگی الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تبدیل مدرسه به فضایی مناسب و با نشاط برای یادگیری، تمرین و فراگیری مهارت‌های زندگی است .

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح یاریگران زندگی، الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان است

علی موحدی در آیین اختتامیه دوادهمین جشنواره نوجوان سالم در کانون فرهنگی و ترتبیتی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در طرح یاریگران زندگی بر اجتماعی شدن و ارتقای مهارت‌هایی نظیر مهارت حل مساله، نه گفتن به تعارف مواد مخدر، جرات‌ورزی، برقراری ارتباط، گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، شناسایی قابلیت‌های آموزش و پرورش، معرفی الگوهای مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی تاکید می‌شود.

موحدی گفت: افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان دربرابر آسیب‌ها اجتماعی از جمله اعتیاد در طرح یاریگران زندگی پیش بینی شده و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو دانش آموزان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کند.

موحدی یادآور شد: ۹۷۲ اثر دانش آموز آموزش متوسطه استان بوشهر در دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم این استان در مرحله استانی به رقابت پرداختند که از این شمار ۱۳۵ اثر بعنوان اثر برگزیده انتخاب شدند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به امر آموزش و پرورش و ایجاد زمینه مناسب برای تعالی دستگاه تعلیم و تربیت، از مهمترین ماموریت‌های دولت و مجلس است.

عبدالکریم جمیری افزود: دشمن در شرایط کنونی با دسیسه‌های گوناگون در تلاش برای ایجاد مانع در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: امروز وظیفه سنگین و دشوار یاری کردن فرهنگیان و آموزش و پرورش بر دوش ما است که امیدواریم همه از عهده این مسئولیت سربلند بیرون بیاییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار