مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۸:

طرح اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار، در قالب یک امر خیر صورت می گیرد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸، طرح اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار، را طرحی در قالب یک امر خیر قلمداد کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار، در قالب یک امر خیر صورت می گیرد

آیین افتتاح طرح ملی اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار با حضور حمید یزدانی مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت اموزش و پرورش، امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه شهر تهران و منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ برگزار شد.

هدایتی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این طرح بیان کرد: طرح کاغذهای ماندگار در راستای مدیریت پسماند کاغذهای باطله، کتب و دفاتر استفاده‌شده دانش آموزان، جلوگیری از اسراف کاغذ، توجه به محیط‌زیست، جلوگیری از قطع درختان، آسیب جنگل‌ها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام می شود.

وی فرهنگ‌سازی در راستای بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع در دسترس را از دیگر اهداف طرح عنوان کرد و افزود: این طرح برای اولین بار در استان خراسان رضوی به اجرا درآمد که بر همین اساس عنوان طرح به نام اندیشه‌های رضوی و کاغذهای ماندگار نام‌گذاری شده است.

هدایتی افزود: طرح اندیشه رضوی در دفتر متوسطه اول وزارت دنبال می‌شود و جامعه هدف دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول هستند که طی آن دانش آموزان و اولیا، کتب و دفاتر درسی سال قبل دانش آموزان را در اختیار مدارس قرار داده و سازمان مدیریت پسماند شهرداری با نظارت آموزش‌وپرورش شروع به جمع‌آوری کتب، دفاتر و کاغذهای باطله کرده و از طریق بازیافت آن‌ها هزینه تأمین رایانه مدارس و تجهیز کارگاه‌های کامپیوتر را انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد: شایان‌ذکر است بنابر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مقرر شد، درآمدهای ناشی از این طرح، کمک به تجهیز کارگاه‌های کامپیوتر و تهیه رایانه ویژه آموزش دانش آموزان خصوصاً در مدارس دولتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار