شهید‌بهشتی معلم زبان انگلیسی و مؤلف کتاب تعلیمات دینی بود

تهران (پانا) - حضور شخصیتی همچون شهید سیدمحمدحسین بهشتی در نظام آموزش و پرورش در کسوت یک معلم زبان انگلیسی و در جایگاه برنامه‌ریزی درسی و تهیه کتاب‌های تعلیمات دینی بسیار پرمعنا و قابل تامل است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شهید‌بهشتی معلم زبان انگلیسی و مؤلف کتاب تعلیمات دینی بود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن بزرگداشت مقام والای شهید بهشتی و به مناسبت سالروز شهادت این عالم دینی و معلم اخلاق، کتب شهید بهشتی از مجموعه کتاب‌های چلچراغ، شهید بهشتی و آموزش و پرورش و الگوی حضور را که به همت انتشارات مدرسه گردآوری و منتشر شده‌اند را معرفی می‌کند. این مجموعه کتاب چلچراغ به عنوان اثر برگزیده و تقدیر شده از سوی کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آیت‌الله شهید بهشتی از جمله شخصیت‌هایی است که هم در جایگاه یک مجتهد و متفکر دینی ژرف‌اندیش و هم به عنوان یک دولتمرد با تدبیر و هوشیار در ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران نقش تاثیرگذاری داشته است.

همچنین حضور پررنگ شهید بهشتی در عرصه آموزش و پرورش و به خصوص در حوزه برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی تعلیمات دینی، اهمیت و برجستگی جایگاه ایشان در عرصه تعلیم و تربیت را نشان می‌دهد.

در گوشه‌ای از سخنان شهید بهشتی که در کتاب الگوی حضور که به همت انتشارات مدرسه نگاشته شده، ایشان اینچنین می‌فرمایند: «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت». این عبارت پرمعنا، نمایانگر خلوص قلبی این شهید والامقام در نیات و اعمالش است.

همچنین ایشان فرمایشات خود را اینطور ادامه می‌دهند: «اگر می‌خواهید جامعه‌تان طاغوتی نشود، بکوشید زمامدارانتان تشنگان قدرت نباشند و عاشقان خدمت باشند.»

شهید بهشتی با نگاه ویژه‌ای که نسبت به تعلیم و تربیت انسان داشتند این موضوع مهم را اینگونه تعبیر می‌کنند: «هر انسانی همانند یک کتاب سربسته است که اوراق این کتاب با اوراق کتاب انسان دیگر تفاوت بسیار دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار